Ik heb een zoon van 14 maanden. Hij slaapt in zijn eigen bed, maar stoot echt letterlijk zn hoofd meer dan 30 keer op een nacht. En dan bedoel ik ook echt dat ie zn hoofd hard slaat dat ik er wakker van wordt, ik maak me zorgen. Soms wil ik van die bescherm dingen halen voor zn bed. Dat kopen mensen vaak als hun kind nog klein is. Soms denk ik dat ie gewoon een hard hoofd heeft gekregen. Hij stoot zn hoofd echt zovaaak! Dat ie het amper nog voelt, is dat gezond?
Mijn dochter is nu 16 jaar. Toen ze zo klein was deed ze het ook. Ik kreeg problemen met de creche en later de school dat ze autistisch zou zijn. De huisarts verzekerde me dat het niets was. Toen ze haar wilden verwijderen om op speciaal onderwijs te plaatsen heb ik een onderzoek aangevraagd met een kinderarts van het Sophia ziekenhuis. Ze hebben haar een hele dag getest op autisme, epilepsie en allerlei andere aandoeningen.
Aan het eind van de dag kwam de arts met de uitslag. Mw.... weet u wat uw dochter heeft? Peutermasturbatie. Mens, me ogen rolden uit z'n kassen. Ze vervolgde: U weet ongetwijfeld wat masturberen is. Dat wil zeggen dat uw dochter het heerlijk vindt om te wiebelen en van mij mag ze het blijven don want het stopt vanzelf. Het zijn drukke kinderen die in hun slaap de rust niet kunnen vinden. En jawel ze was druk. Ze zei me naar wie moet ik allemaal een brief sturen? Geef me een lijst dan houdt het op met al die kinderartsen daar buiten. Ze heeft toen 12 brieven gestuurd naar de opvang, de school, de GGD noem maar op. Zo is het gestopt. Mijn dochter is nu 16 jaar, een prachtige meid en geslaagd van de HAVO. Ze is wel nog steeds actief. Naast school beoefend ze dansen en zit ze op de gym. Laat je dus niet gek maken. Als hij andere interesse's krijgt stopt het. Bij haar is het gestopt rond haar 5e jaar toen ze het op schoool drukker kreeg.