Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 105   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: SURIS WAT WILLEN JULLIE IN TATTA KOMEN DOEN?? BLIJVEN JULLIE LEKER DAAR IN JULLI  (Read 24034 times)
Stuur geen dozen meer
Guest
« on: 28-07-2012, 14:47:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Surinamers ‘belegeren’ Nederlandse ambassade
intro_homepage

28/07/2012

Paramaribo - De vliegmaatschappijen en reisbureaus zijn bezorgd dat zij tijdens het hoogtepunt van de vakantieperiode met ‘lege’ vluchten zullen zitten op de Mid-Atlantisceh Route. “Er is een enorme achterstand met het afhandelen van visumaanvragen op de Nederlandse ambassade. Iedereen die nu een aanvraag indient, komt pas rond midden augustus aan de beurt. Als dit zo doorgaat, kan de vakantie voorbijgaan aan de meeste mensen die naar Nederland willen”, uit voorzitter Jack Uden van de Associatie van Surinaamse Reisagenten (Asra) zijn bezorgdheid.

“Het ambassadepersoneel werkt er wel hard aan, maar de aanvragen zijn gewoon teveel”, voegt hij eraan toe. “Ons personeel werkt zich kapot om de verzoeken af te handelen. Er zijn gewoon bakken met aanvragen die zich opstapelen”, bevestigt woordvoerder Floor Nuiten-Elzinga van de ambassade tegenover de krant.

Bakken vol visumaanvragen stapelen zich dagelijks op bij de Nederlandse ambassade. Zaken ruim van tevoren in orde maken, is nog lang niet de beste kwaliteit van Surinamers.-.

“Ieder jaar is er in de maanden juni, juli en augustus een piek in visumaanvragen. We krijgen dagelijks tussen 130 en 150 binnen. Met een team van 13 personen wordt er van vroeg tot laat gewerkt. Per dag handelt het team gemiddeld 125 rekesten af”, beschrijft de zegsvrouw de druk. Vertegenwoordigers van de Asra, KLM en SLM raakten ronduit verbaasd toen zij de vorige week een beeld kregen van de werkdruk tijdens een rondleiding op de consulaire afdeling. Zij stelden de jaarlijks terugkerende piek aan de orde in een ontmoeting met de tijdelijke zaakgelastigde Robert Petrie en consul Ruud van der Waals van Nederland aan Suriname.

Uden bekent dat de kern van het probleem gezocht moet worden in de oude gewoonte van Surinamers om “dingen op het laatste moment te willen regelen”. Er wordt volgens de Asra-hoofdman vaak gewacht op schooluitslagen. Ook verlofaanvragen worden op het laatste moment ingediend.

Nuiten-Elzinga zegt dat reizigers het liefs drie maanden van tevoren hun zaken moeten indienen. De mogelijkheden zijn via de website van de organisatie eenvoudig na te lopen. Dit verkleint de druk en verkort de wachttijd. De ambassade zet in elk geval een extra medewerker en aanvraagstation in. Er is ook meer ruimte gemaakt voor het afhandelen van spoedgevallen. Deze kunnen nu binnen één dag in plaats van vijf worden afgehandeld.

“Een spoedgeval is niet op het laatste moment een aanvraag indienen om naar een jaardag of festiviteit te gaan”, benadrukt de topfunctionaris. Een overlijdensgeval of vroegtijdige geboorte van een kind vallen nog altijd onder die categorie.-.

Vakantie & Studie
Guest
« Reply #1 on: 28-07-2012, 15:02:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hevige storm in en glaasje water weer.... rolleyes cool
GT man
Guest
« Reply #2 on: 28-07-2012, 15:13:31 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

huh :huh:3 maanden? Ik heb het altijd binnen een maand gehad. Zo een moderne tijd.
Das wel waar dat Suri de laatste jaren verschrtkkelijk reizen. Regionaal zijn de vluchten ook constant bezet.
Curacoa; Aruba- Miami; Brazilie.  Zowel SLM; insel Air en caribbean Air zijn constant gevuld.
Ik vind wel dat de Slm slaapt, ze kunnen nu wel naar een grotere versie  737 en meerdere vliegtuigen gaan.
Ik hoor dat die nieuwe route George town-Miami ook goed boert  Frans Guyana zit weer te springen dat de Slm hun weer kan aandoen.
  Ik denk dat ze ook andere mid Atlantische routes, zoals Engeland via het Caribisch gebied moeten op pakken.
pleazzze
Guest
« Reply #3 on: 28-07-2012, 19:19:12 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

huh :huh:3 maanden? Ik heb het altijd binnen een maand gehad. Zo een moderne tijd.
Das wel waar dat Suri de laatste jaren verschrtkkelijk reizen. Regionaal zijn de vluchten ook constant bezet.
Curacoa; Aruba- Miami; Brazilie.  Zowel SLM; insel Air en caribbean Air zijn constant gevuld.
Ik vind wel dat de Slm slaapt, ze kunnen nu wel naar een grotere versie  737 en meerdere vliegtuigen gaan.
Ik hoor dat die nieuwe route George town-Miami ook goed boert  Frans Guyana zit weer te springen dat de Slm hun weer kan aandoen.
  Ik denk dat ze ook andere mid Atlantische routes, zoals Engeland via het Caribisch gebied moeten op pakken.

ja alseblieft een grotere modernere en confortabeler 737. please please.
blijven jullie daar
Guest
« Reply #4 on: 28-07-2012, 20:30:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Blijven jullie maar daar in su.we hebben geen luilakken hier nidig in tata.t is crisis dus kom met geld als je komt en kom niet op ons teren.oke!
Gum air
Guest
« Reply #5 on: 28-07-2012, 20:50:13 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja alseblieft een grotere modernere en confortabeler 737. please please.
De twee 737-300 zijn niet modern, maar wel confortabeler dat SLM en KLM op de mid Atlantische route.
Je hebt  echt een zee van been ruimte hoor, ik zou graag zo willen zitten naar Tata.
 Het zou niet slecht zijn als ze dat type van Carribbean Air; de 737-800 aanschaffen, dan heb je 25% meer capaciteit.
Haha, ik droom voor de SLM, dus laten we maar voor  dreamliners gaan....787 en de nieuwste 747-8 voor Tata-Paramaribo,
Holland e jagi SLM direkt,als we deze voor hun aanschaffen. De president moet wel dan verplicht met Blue Wings- Antonov vliegen en van deze toestellen afblijven.
Let wel, ik heb niet gedroomt dat die Antonov weer is neergestort....Sad
Gum air
Guest
« Reply #6 on: 28-07-2012, 20:53:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De twee 737-300 zijn niet modern, maar wel confortabeler dat SLM en KLM op de mid Atlantische route.
Je hebt  echt een zee van been ruimte hoor, ik zou graag zo willen zitten naar Tata.
 Het zou niet slecht zijn als ze dat type van Carribbean Air; de 737-800 aanschaffen, dan heb je 25% meer capaciteit.
Haha, ik droom voor de SLM, dus laten we maar voor  dreamliners gaan....787 en de nieuwste 747-8 voor Tata-Paramaribo,
Holland e jagi SLM direkt,als we deze voor hun aanschaffen. De president moet wel dan verplicht met Blue Wings- Antonov vliegen en van deze toestellen afblijven.
Let wel, ik heb niet gedroomt dat die Antonov weer is neergestort....Sad
correctie....gedroomd.
Overdrijv is n kunst
Guest
« Reply #7 on: 28-07-2012, 20:55:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja frns guyana zit weer te springen omdat paramaribo geweldiger is dan parijs en milaan..
LUCHTKARRETJE
Guest
« Reply #8 on: 28-07-2012, 20:56:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

iK BEN MET DE 737-300 NAAR GUYANA GEVLOGEN. WAS BLIJ TOEN IK ERUIT KON STAPPEN. DAT DING LIJKT OP EEN BOERIEKI WAGI IN DE LUCHT. RAMMELT BIJ TURBULENTIE EN BIJ  BOCHTEN VOEL JE ALLES . ENG MANG. IK GA WEER MET INSEL-AIR NAAR DE REGIO

IK HOOP ECHT DAT SLM-ERS MEELEZEN EN ER WAT MEE DOEN
bezoek bedankt
Guest
« Reply #9 on: 28-07-2012, 21:12:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Blijven jullie maar daar in su.we hebben geen luilakken hier nidig in tata.t is crisis dus kom met geld als je komt en kom niet op ons teren.oke!
Gelijk heb je. Holland zit in een crisis.....Crisis geldt voor werklozen en steuntrekkers. Vene heeft er voorgezorgd dat er geen Crisis is in Su.
Bij jou kunnen we niet komen, we weten dat je ons niet kan ontvangen, want je pinaart.
Schep dus ook niet op want je kan niet garant voor ons staan; een visum wordt ons gelijk geweigerd.
We hebben alle begrip voor,......en tot betere tijden.......Zeg het maar als je een "doos" van ons verwacht.
Van een kale kip........ Sterkte kerkrat!
EHBO schiphol
Guest
« Reply #10 on: 28-07-2012, 21:28:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Expres flink lakseren jong of oud.
True story
Guest
« Reply #11 on: 28-07-2012, 21:30:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja frns guyana zit weer te springen omdat paramaribo geweldiger is dan parijs en milaan..
Slm heeft jaren daar gevlogen en had een goudlijntje op de Route frans GuY. De Fransen konden dit niet aanzien en hebben een eigen regionale vliegmaatschappij opgericht en de Slm opgedonderd. Nu is die maatschappij falliet en slecht een Braziliaanse maatschappij onderhoud het.
Nu bedelen ze werkelijk dat de SlM terug komt,om weer een betere vebinding met de Regio te krijgen.
Eigelijk zegt iets me dat de SlM hun moet laten stikken,maar ja ,geld laat je ook niet liggen.  
ik zal ze leren.
Guest
« Reply #12 on: 28-07-2012, 21:33:13 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja want ze komen op vakantie zonder een koper cent, laat ze aan tonen dat ze op z'n minst 1000 euro hebben, zo niet met de zelfde vliegtuig terug sturen, Australië doet het ook.
Crisis Surineds
Guest
« Reply #13 on: 28-07-2012, 21:45:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Expres flink lakseren jong of oud.

Het is een weetje van Peetje dat meer dan 70% van de slikkers uit SU. de Nederlandse nationaliteit hebben.
 En 30% van de allochtone jongeren in Tata is werkloos door de crisis en discriminatie.
En de Surinaamse jongeren lijden nu steeds meer aan de goudkoorts en krijgen steeds meer last van de slik- allergie.

Houwe zo jongens..... Ben trots op de Surinaamse jongens.
potentieel gevaar.
Guest
« Reply #14 on: 28-07-2012, 22:19:51 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is een weetje van Peetje dat meer dan 70% van de slikkers uit SU. de Nederlandse nationaliteit hebben.
 En 30% van de allochtone jongeren in Tata is werkloos door de crisis en discriminatie.
En de Surinaamse jongeren lijden nu steeds meer aan de goudkoorts en krijgen steeds meer last van de slik- allergie.

Houwe zo jongens..... Ben trots op de Surinaamse jongens.

aiiii, dat zijn jou bevindingen, de werkelijkheid is toch even anders!! Gewoon bille pieren Mamie!!
Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 105   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: