|
|
|
Ga je schamen!
Guest
|
 |
« Reply #691 on: 02-09-2012, 17:19:17 - GMT-1 » |
|
deze is niet lui want extra hardwerkend hier op mamjo hahahaha...belachelijk stuk verdriet
Hij/zij heeft gelijk, wat is je verweer als je dit ziet http://www.apintie.sr/vidi.php?vid=5570, behalve de onzin!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
onzin
Guest
|
 |
« Reply #692 on: 02-09-2012, 17:39:01 - GMT-1 » |
|
en dan? heeft het verweer nodig.....een ieder leidt zijn/haar leven hoe die dat wilt...ik woon zelfs ook in nederland en is echt geen roze geur en manenschijn...dus niet pretenderen dat wij hier beter zijn...gewoon jou leven leiden naar jou inzichten en de andere na de zijne/hare...en persoonlijk kom je over als een gebeten hond...heeft een Surinamer je leven minder gemaakt of euro's van je opgemaakt...want dat is alles dat ik hieruit kan proeven....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@onzin
Guest
|
 |
« Reply #693 on: 02-09-2012, 17:43:16 - GMT-1 » |
|
en dan? heeft het verweer nodig.....een ieder leidt zijn/haar leven hoe die dat wilt...ik woon zelfs ook in nederland en is echt geen roze geur en manenschijn...dus niet pretenderen dat wij hier beter zijn...gewoon jou leven leiden naar jou inzichten en de andere na de zijne/hare...en persoonlijk kom je over als een gebeten hond...heeft een Surinamer je leven minder gemaakt of euro's van je opgemaakt...want dat is alles dat ik hieruit kan proeven....
Dus nu wil je mij beginnen? Mensen als jij houden de luiheid in sur in stand, zitten je ogen soms in je reet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@onzin
Guest
|
 |
« Reply #694 on: 02-09-2012, 17:44:04 - GMT-1 » |
|
een ieder leidt zijn/haar leven, dus een ieder mag ook reageren hoe hij/zij wilt. I rest my case!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
onzin
Guest
|
 |
« Reply #695 on: 02-09-2012, 18:02:18 - GMT-1 » |
|
Dus nu wil je mij beginnen? Mensen als jij houden de luiheid in sur in stand, zitten je ogen soms in je reet?
onzin en nogmaals onzin..probeer je hoofd boven water te houden met de crisis die we nu meemaken en laat die mensen. want lui of niet ze voelen daar minder de crisis en bovendien hoort luiheid ook bij de mensheid...dus berust je in en stop je energie in de verdere ontwikkeling van jezelf en je dierbaren
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
luie varken
Guest
|
 |
« Reply #696 on: 02-09-2012, 18:06:16 - GMT-1 » |
|
onzin en nogmaals onzin..probeer je hoofd boven water te houden met de crisis die we nu meemaken en laat die mensen. want lui of niet ze voelen daar minder de crisis en bovendien hoort luiheid ook bij de mensheid...dus berust je in en stop je energie in de verdere ontwikkeling van jezelf en je dierbaren
Het ruikt hier naar aggu bakasee!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hahahah
Guest
|
 |
« Reply #697 on: 02-09-2012, 18:19:09 - GMT-1 » |
|
Het ruikt hier naar aggu bakasee!! [/quotdoe
doe voor 2 minuutjes dat hol onder je neus dicht en je ruit t niet meer hahahahahahah
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@hahahah
Guest
|
 |
« Reply #698 on: 02-09-2012, 19:27:20 - GMT-1 » |
|
Het ruikt hier naar aggu bakasee!! [/quotdoe
doe voor 2 minuutjes dat hol onder je neus dicht en je ruit t niet meer hahahahahahah
Heb je daggu woron opgelopen in su, want hersenen zijn niet meer 100%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tollie zuigers
Guest
|
 |
« Reply #699 on: 02-09-2012, 19:37:33 - GMT-1 » |
|
Wie kan nu aanstoot nemen aan zo een topic. als mensen willen stoken dan roepen ze van alles. Mensen laat maar waaien, Ik zou een ieder willen aanraden, kom 1 keer naar holland vooral die mensen die bakra,s nog steeds adoreren. En hoog op de ladder plaatsen Kom die mongolen kijken. kom die hoeren op de wallen kijken. zwakbegaafden gehandicapten dieven moordernaar. Fraudeurs kinderverkrachters pedofielen. Asocialen Analfabeten Njang pola,s Tolie zuigers boeren en scheten laten kunnen ze ook  Dag Swiet srannang
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZUIVER ZUIVER
Guest
|
 |
« Reply #700 on: 02-09-2012, 19:42:24 - GMT-1 » |
|
PRECIES! Wie kan nu aanstoot nemen aan zo een topic. als mensen willen stoken dan roepen ze van alles. Mensen laat maar waaien, Ik zou een ieder willen aanraden, kom 1 keer naar holland vooral die mensen die bakra,s nog steeds adoreren. En hoog op de ladder plaatsen Kom die mongolen kijken. kom die hoeren op de wallen kijken. zwakbegaafden gehandicapten dieven moordernaar. Fraudeurs kinderverkrachters pedofielen. Asocialen Analfabeten Njang pola,s Tolie zuigers boeren en scheten laten kunnen ze ook  Dag Swiet srannang
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
en toch!
Guest
|
 |
« Reply #701 on: 03-09-2012, 09:30:31 - GMT-1 » |
|
PRECIES!
maar desondanks holland ey har oenoe toch? a kondre porie ma oeng wang kon liebie ien holland fa dang??? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
je lult
Guest
|
 |
« Reply #702 on: 03-09-2012, 14:07:17 - GMT-1 » |
|
maar desondanks holland ey har oenoe toch? a kondre porie ma oeng wang kon liebie ien holland fa dang???  ben je ons ook niet voor gegaan?..dus lul minder en doe minder hypocriet....get a life, want je bent daar ma uit je reacties en openen van deze topic blijkt dat je eentje bent die niets van je leven daar heb kunnen maken...I LOVE SU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
North Sea festival
Guest
|
 |
« Reply #703 on: 03-09-2012, 14:28:11 - GMT-1 » |
|
Vorig jaar was ik erbij. Ik moest ernaar toe,toen ik hoorde dat Earth Wind en Fire erbij zou zijn, Toen vertrokken 1800 Suri's voor het festival naar Curacao. Dit jaar waren het ongeveer 1600,en komen ze met stellingen dat we geen geld hebben;we pinaren? Laat me het jou zeggen, Reizen in het Caraibisch gebied is veel duurder dan een reisje Europa en USA; in het Caraibisch gebied betaal je 2-4x duurder voor hotelkosten, dan Europa en USA. En toch zitten alle vluchten vol. Aruba; Sint Maarten en Barbados zijn verschrikkelijk duur; Je verwacht geen Surinamers op top lokaties ,en toch sta ik telkens weer verrast. Weet je dat alle vluchten naar Aruba tot in november vol geboekt staan en wel vanaf Juni. Jammer dat de SLM slaapt. Ze vliegen niet op Barbados en Sint Maarten en toch zoveel toeristen uit Su. op deze eilanden.Een trend is ook, dat bijna een ieder die een vlucht boekt naar Belem, doortrekt naar Rio en SLM speelt er niet op in. Ook mag het personeel van de SLM wel hun gedrag veranderen, want ze zijn super onbeschoft op de Brasil vlucht. Het zijn niet alleen Garimpeiros op de vlucht, en buitendien het is een echt goudmijntje voor de SLM. Hoe gaan jullie je gedragen als de Fransen er straks ook bij komen? Ik heb begrepen dat ze zich ook niet netjes gedragen tegen de Guyanezen,die ze nu naar Maimi vliegen, terwijl deze nieuwe route nu ook een goudmijn blijkt te zijn voor de SLM.We zijn echt niet meer dan die Guyanezen en Brazilianen hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Blijf bij je moeder wonen
Guest
|
 |
« Reply #704 on: 03-09-2012, 15:44:08 - GMT-1 » |
|
De mensen willen niet meer bij hun moeder wonen en gaan andere mans eigendom occuperen.
door Naomi Hoever
03/09/2012
Paramaribo - Hoewel het bezoek van Andre Misikaba slechts als een waarschuwing dient, zijn de occupenten van Leiding 21 niet gediend van het gespierde taalgebruik en de wijze van verschijning als lid van de beleidscommissie occupatie.
De woordkeuze ervoeren de gedupeerden als beledigend naar binnenlandbewoners toe. âLeki wan fayaman Misikaba kon miti un dyasoâ, zegt een gekwetste Sergio Lonswijk, woordvoerder van de occuppenten aan de krant. Er zouden volgens de occupenten ruim duizend personen in de 122 illegale woningen verblijven. âToen we kwamen opmeten stonden er maar drie huizen. Dat trio mag blijven, ma na wan sama no mu kon kraak moo. We zullen niet toestaan dat nieuwe occupenten zich aandienen, anders is het dweilen met de kraan open.â Met deze woorden maant Misikaba illegale grondbezetters van Leiding 21 aan de terreinen te verlaten en hun heil te zoeken op hun plek van oorsprong. Ontwikkeling âMisikaba srefi no e tan na tapsey ma ai seni unu. Als ze straten aanleggen en scholen opzetten gaan wij terug. Ik vraag aan de regering die faciliteiten voor ons te creĂ«ren. Gegarandeerd zeg ik dat zeventig procent van ons Paramaribo verlaat. Ik weet dat het binnenland het beste voor ons is, maar er is daar geen ontwikkeling en werkgelegenheid. Onze kinderen kunnen tot de zesde klas naar school. Ze moeten noodgedwongen naar Paramaribo voor vervolgonderwijs. Niet altijd hebben we het geld om internaten te betalenâ, zegt een strijdvaardige Lonswijk.
Dakloos Met de aanmaning dreigen ruim duizend personen dakloos te worden. In het gebied bevinden zich 122 huishoudens. Minimaal twee personen en maximaal elf zouden in de woningen verblijven. De overheid zal de beschikkingen aan personen overhandigen die langer dan tien jaar op de terreinen wonen. âHet gaat niet zo snel als u wil, maar blok 1 wordt tussen nu en oktober afgehandeldâ, verzekert Misikaba. Het gebied is afgebakend. Vanaf dat moment worden de occupenten die buiten de afbakening vallen niet getolereerd. âIk zal niet aanvaarden dat personen na demarcatie in aanmerking komen voor terrein. Anders houden we de occupatie in stand en dan blijft de overheid aan de gang. âDen sama fu mi abi tanga yesiâ. Niet alleen wij als binnenland bewoners hebben een grondprobleemâ, houdt het assembleelid de occupenten de spiegel.
Het blijkt dat het geoccupeerde gebied niet aan de overheid toebehoort maar aan een particulier. Ongeveer anderhalf jaar geleden heeft president Bouterse een commissie ingesteld om het probleem van occupatie te verhelpen. Vier gebieden waar het probleem het grootst is hebben prioritaire aandacht, te weten Sunnypoint, Goede Verwachting (Witiboiti), Rahemalbuiten en Devisbuiten (Texas). De geluidsband waarop de stem van Misikaba te horen is, is de door de bewoners aan de Ware Tijd ter beschikking gesteld. Samen met buurtmanager Kwasiba en een ressortraadslid bracht Misikaba een bezoek aan het gebied. Zowel het mobiel- als het huistelefoonnummer van Misikaba bleef onbeantwoord om naar een reactie te vragen.-.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|