+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Recepten (en andere bori tori)» Warm Vlees
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Warm Vlees  (Read 585 times)
Me_Nina
Guest
« on: 14-08-2012, 12:41:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wie heeft voor mij het recept van warm vlees, je weet wel dat heerlijk rundvlees in sieuw op een broodje. Ik ben al zo lang op zoek naar een goed recept en hoop dat iemand van jullie me blij kan maken
Cassan
Guest
« Reply #1 on: 14-08-2012, 18:35:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Â»

Ingrediënten voor 2 personen

1/2 ui, handje champignons, 1 eetlepel tomaten-
 ketchup, 1 theelepel ketjap manis, 8 plakjes
fricandeau, peper en zout, bosuitjes, 1 tomaat,
 1 eetlepel olijfolie, 2 van je favoriete broodjes.

Voorbereiding

Ui fijn snijden, bosuitjes snipperen, fricandeau in
 reepjes snijden, tomaat in plakjes, champignons
 droog borstelen en in plakjes snijden.

Bereidingswijze

Verwarm de olie in koekenpan en fruit hierin de ui
 en de champignonsaan. Voeg dan de ketchup en de ketjap toe en de fricandeau laat vlees kort op
 hoog vuur meebakken. Daarna direct van vuur.
Snijd de broodjes open, leg het vleeschampignon-
 mengsel erop, betrooi alles met peper en zout en leg er plakjes tomaat en gesneden bosuitjes op.
@@Cassan
Guest
« Reply #2 on: 14-08-2012, 18:42:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

»

Ingrediënten voor 2 personen

1/2 ui, handje champignons, 1 eetlepel tomaten-
 ketchup, 1 theelepel ketjap manis, 8 plakjes
fricandeau, peper en zout, bosuitjes, 1 tomaat,
 1 eetlepel olijfolie, 2 van je favoriete broodjes.

Voorbereiding

Ui fijn snijden, bosuitjes snipperen, fricandeau in
 reepjes snijden, tomaat in plakjes, champignons
 droog borstelen en in plakjes snijden.

Bereidingswijze

Verwarm de olie in koekenpan en fruit hierin de ui
 en de champignonsaan. Voeg dan de ketchup en de ketjap toe en de fricandeau laat vlees kort op
 hoog vuur meebakken. Daarna direct van vuur.
Snijd de broodjes open, leg het vleeschampignon-
 mengsel erop, betrooi alles met peper en zout en leg er plakjes tomaat en gesneden bosuitjes op.

Fricandeau??? is toch geen rundvlees??
Me_Nina
Guest
« Reply #3 on: 14-08-2012, 20:21:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Cassan lijkt me een lekker recept maar is niet het recept wat ik zoek. Het is een Surinaams recept zonder champignons en met Rundvlees ipv fricandeau maar toch bedankt hoor, ga het zeker een keer uitproberen
knorriepikkeporrie
Guest
« Reply #4 on: 16-08-2012, 20:45:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

het is zo lekker , ik stel voor de topictitel te veranderen in warm broodje varkensvlees mmmmmmmmmm
Shelby
Guest
« Reply #5 on: 17-08-2012, 16:55:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wie heeft voor mij het recept van warm vlees, je weet wel dat heerlijk rundvlees in sieuw op een broodje. Ik ben al zo lang op zoek naar een goed recept en hoop dat iemand van jullie me blij kan maken

Maar dat is geen broodje warmvlees!

Dat is frikadeau met pindasaus op een broodje.
Me_Nina
Guest
« Reply #6 on: 19-08-2012, 21:44:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Nu ontstaat er verwarring door de naam, mijn toko noemt het broodje met daarop rundvlees in ketjap een broodje warm vlees, en daar van zou ik graag een recept willen hebben. Het kan best zijn dat er een fricadeau bestaat dat ook de die ook zo genoemd wordt maar daar heb ik geen recept van nodig  Wink
@Nina
Guest
« Reply #7 on: 19-08-2012, 22:49:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hoi Nina,het recept van dat broodje uit de toko ga je kunnen vinden in een indonesisch kookboek,ze kennen iets van Rendang ofzo,dat broodje warm vlees met pindasaus,dat bij de patatzaak te koop is,is zeker een aanrader,en soms als Ik wild wil doen,neem Ik een frietje stoofvlees,Heerlijk.
Shelby
Guest
« Reply #8 on: 19-08-2012, 23:29:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Nu ontstaat er verwarring door de naam, mijn toko noemt het broodje met daarop rundvlees in ketjap een broodje warm vlees, en daar van zou ik graag een recept willen hebben. Het kan best zijn dat er een fricadeau bestaat dat ook de die ook zo genoemd wordt maar daar heb ik geen recept van nodig  Wink

Ja je toko heeft het een verkeerde benaming gegeven. Maar ook kan je gesneden frikandeau kopen bij de vleeswaren afdeling bij de AH. Doe een klein klontje boter in de pan en leg de plakken in de pan. Doe daar aromat en peper er boven op en als laatste 2 theelepels ketjap. Doe dit op een bolletje met pindasaus erop en dan heb je een broodje warmvlees. Maar dat is niet het zelfde wat de Toko verkoopt.

Wat de persoon boven zegt klopt ook, gestoofde rundvlees gaat ook wel eens over de patat. Dit wordt vooral in het zuiden van Nederland zo gegeten. Dat heet patatje stoofvlees. Wat Indo's doen is mager rundvlees in blokjes snijden, met ui, knoflook tomaat,dat ongeveer 3 uur laten stoven op het gas. Dan is het vlees zacht en kan onderander op een harde puntje gezet worden.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: