Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Ik vind de locatie Amsterdamse poort niet meer geschikt voor Kwakoe  (Read 858 times)
Parbo Bier
Guest
« on: 19-08-2012, 14:35:03 - GMT-1 »

Toen ik daar liep bracht de wijze van inrichting herinneringen bij mij op met de Haïtiaanse bootvluchtelingen die in Miami in de jaren 70 en 80 aankwamen. Het hek om het terrein is geen symbool van vrijheid. Het voelde als een gevangenis. Mijn advies is om het Zomerfestival naar het gaasperplaats te verhuizen maar de huidige plek is nu niet meer sfeer verhogend. Leuke tenten hoor, maar ik zie geen samenhang.

Om bij die tenten te blijven: ik zocht even naar de tonnen euro's waar mevrouw Eveline Arler van witte tenten verhuur het overhad. Er zijn een paar grote tenten (nou ja groot...) maar wat ik verder zag was vooral een zeer rommelig terrein, wat niet de sfeer van een paviljoen uitademde. Ik kan me niet voorstellen dat die D-kwaliteit tenten zoveel geld hebben gekost. Ik denk dat het geld vooral is gaan zitten in manuren om de tenten op te zetten.

Kwakoe kan goedkoper draaien als men een vereniging van maakt met leden die vrijwillig zich inzetten om dit festival te draaien. Dan ben je af van de inhuur van speciale beveiliging en ben je af van betalen om een tent op te zetten.
Daarnaast zou de vereniging meerdere activiteiten per jaar kunne organiseren. Een vereniging heeft leden die contributieverlaging betalen. Surinamers kunnen Kwakoe draaien zonder een cent inbreng van hét stadsdeel.

Ik zag een hoop parbo bier die verkocht werd, dan denk ik dan, waarom konde brouwerij niet 50.000 euro steken in het festival?
Ik durf erop te wedden dat als ik de leiding neem Kwakoe een groot succes wordt.
Gemeenteregels!
Guest
« Reply #1 on: 19-08-2012, 14:40:29 - GMT-1 »

Vroeger had Kwakoe zn eigen ordedienst en de tenten werden zelf gebouwd, maar toen kwam de gemeente plotseling met allerlei eisen van Proffessionele tenten en beveiliging en boem.....kwakoe werd tonnen duurder plotseling.........dus gemeente heeft er ook debet aan!!!
eerlijkwezen!
Guest
« Reply #2 on: 19-08-2012, 15:10:00 - GMT-1 »

Vroeger had Kwakoe zn eigen ordedienst en de tenten werden zelf gebouwd, maar toen kwam de gemeente plotseling met allerlei eisen van Proffessionele tenten en beveiliging en boem.....kwakoe werd tonnen duurder plotseling.........dus gemeente heeft er ook debet aan!!!

komop het was toen ook een zooitje.. elk jaar problemen.. financieel en organisatie!

Laat ze het maar in Amsterdam Noord vieren in een weiland
william
MamjoDon

Mambini Lobi: +158/-405

« Reply #3 on: 19-08-2012, 15:19:52 - GMT-1 »

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een tentenkampfestival dat maar gewoon 2 maanden blijft doordraaien, zelfs occupy hield het niet zo lang vol.
Ik zal dan ook blijk zijn als die hele kwakoe opkwakkelt vandaag en niet omdat ik het een ander misgun om daar een feessie te bouwen maar omdat ik er zelf persoonlijk last van begon te krijgen.

The war over your water is about to begin.
@william
Guest
« Reply #4 on: 19-08-2012, 16:02:39 - GMT-1 »

Jij krijgt overal last van, zelfs van je eigen gore kop in de spiegel. Jij bent gewoon een ouwe zeur. angry
kees klapstoel
Guest
« Reply #5 on: 19-08-2012, 16:08:41 - GMT-1 »

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een tentenkampfestival dat maar gewoon 2 maanden blijft doordraaien, zelfs occupy hield het niet zo lang vol.
Ik zal dan ook blijk zijn als die hele kwakoe opkwakkelt vandaag en niet omdat ik het een ander misgun om daar een feessie te bouwen maar omdat ik er zelf persoonlijk last van begon te krijgen.

knap dat als je in rotterdam woont je last hebt van een festival dat plaats vind in amsterdam
Moksie
MamjoDon

Mambini Lobi: +453/-504

« Reply #6 on: 19-08-2012, 16:16:40 - GMT-1 »

komop het was toen ook een zooitje.. elk jaar problemen.. financieel en organisatie!

Laat ze het maar in Amsterdam Noord vieren in een weiland

Amsterdam Noord is ook ondertussen helemaal volgebouwd. Is niet meer als vroeger.
De baas
Guest
« Reply #7 on: 19-08-2012, 16:16:52 - GMT-1 »

Ik durf erop te wedden dat als ik de leiding neem Kwakoe een groot succes wordt.

Deze weddenschap neem ik graag aan. Ik verlies hem ook graag dus vanaf wanneer begin je?

@ Will, leuk dat je weer durft in te loggen maar bemoei je hier even niet mee?
eindeloos
Guest
« Reply #8 on: 19-08-2012, 16:36:05 - GMT-1 »

Typisch het gedrag van een bepaalde groep. Niets leren van een anders ervaring maar het altijd beter kunnen.
@TS
Guest
« Reply #9 on: 19-08-2012, 17:04:32 - GMT-1 »

Is het zo moeilijk te snappen dat elk evenement ,object , product een levensduur heeft ?
 Het kwakoe concept is niet meer van deze tijd . Het levensduur kan eventueel verlengd
 worden [ rebranding ] door inderdaad te verhuizen . Een andere naam of de bestaande
 met een toevoeging bijvoorbeeld zou ook moeten . Het imago van Kwakoe is beschadigd .
 Mensen die naar vroeger verwijzen , moeten er maar vanuit gaan dat de wereld ver-
 anderd is . De regels mbt festivals komen uit Brussel , Den Haag , de Centrale stad .
 Het is dus niet alleen de Deelraad . Je bent succesvol als je tussen de wetten en
 regels je doelstellingen weet te halen . Ik zie geen kleine organisatie dit festival
 tot een goed einde brengen . Er is geen geld [reserve ] en kennis .
 O ja , er is genoeg ruimte tussen Amsterdam en Broek in Waterland .
Waterland
Guest
« Reply #10 on: 19-08-2012, 22:35:57 - GMT-1 »

Amsterdam Noord is ook ondertussen helemaal volgebouwd. Is niet meer als vroeger.

Gewoon in Waterland.. durgerdam etc
@TS
Guest
« Reply #11 on: 19-08-2012, 22:44:20 - GMT-1 »

Ik weet niet welke locatie je bedoelt, maar Kwakoe wordt NIET in de A'damse Poort gehouden. Dus naar welke Kwakoe ga jij en waar is dat dan?
@William
Guest
« Reply #12 on: 19-08-2012, 22:46:19 - GMT-1 »

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook last van dat 4 mei herdenkingsgebeuren elk jaar. Van mij mag dat opkwakkelen en snel ook, het stoort.
Vaag
Guest
« Reply #13 on: 19-08-2012, 23:08:41 - GMT-1 »

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook last van dat 4 mei herdenkingsgebeuren elk jaar. Van mij mag dat opkwakkelen en snel ook, het stoort.

Wat een vergelijking Undecided
TomPOm
Guest
« Reply #14 on: 20-08-2012, 01:52:19 - GMT-1 »

Ik weet niet welke locatie je bedoelt, maar Kwakoe wordt NIET in de A'damse Poort gehouden. Dus naar welke Kwakoe ga jij en waar is dat dan?
Ik heb geen GPS van de exacte locatie maar weet wel dat ik bij poortje moet zijn als ik naar Kwakoe wil, dus no lul.
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: