Pages: [1] 2 3   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: abnormaal hoge prijzen voor tweehandse auto's in Suriname  (Read 2115 times)
jongsranan
Guest
« on: 09-09-2012, 10:50:54 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik vind de autoprijzen  abnormaal hoog bij de veel cardealers die je tegenwoorig op iedere hoek ziet. En allemaal bouwjaren vanaf 2003 . Je kan niet eens een wat oudere auto in goede staat vinden tegen een redelijkere prijs die nog niet hier gereden heeft want de regering verleend geen medewerking oudere auto's te laten halen. Wat nog een minpunt is , is dat lokale banken geen auto's ouder dan 8 jaar willen  financieren. indien ze dit wel doen eisen ze meer rente. Zelfs inruil auto's worden zo duur verkocht. Vreselijk dat een hardwerkende burger hiervoor erg duur moet betalen met de moordende benzineprijzen.
ham bollé
Guest
« Reply #1 on: 09-09-2012, 10:57:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

koelieman haalt ka fo jullie weg, tjoekoe van douane is er ook bij berekend.
kodoku
Guest
« Reply #2 on: 09-09-2012, 11:35:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wel dit is de realiteit , als je het zelf laat halen is het bijna even duur vanwege vrachtkosten en dergelijke. Liever koop je lokaal met  garantie.
Natuur.
Guest
« Reply #3 on: 09-09-2012, 13:12:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is toch goed dat de regering de import van zeer oude auto's heeft verboden. Anno 2012 moet je ook aan het millieu denken, en de oude auto's zijn flinke millieu vervuilers.....koop liever een wat recentere auto zou
ik zeggen....die zijn wat veiliger gebouwd en flink minder uitstoot van roetdeeltjes.
OLD TIME MODEL
Guest
« Reply #4 on: 10-09-2012, 13:23:59 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

nieuwe auto's zijn zeer zwak.. raken sneller defect !! duur en haast niet betaalbaar voor de kleine man. Weet je wat 9000 us dollar is voor een auto?? een ruime auto tenminste..
miss# bling
Guest
« Reply #5 on: 13-09-2012, 19:16:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

koop gauw je mooie zuinige wagen bij pan american of carmax. Wat vinden jullie van een toyota passo?
krote schande
Guest
« Reply #6 on: 14-09-2012, 13:45:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

pan american is goedkoop in prijs omdat men schade auto's verkoopt heb ik me laten vertellen klopt dat?
moni no de
Guest
« Reply #7 on: 14-09-2012, 19:47:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

surinamers moeten hun wagens langer rijden inplaats van bij elke nieuwe kentekenplaat een andere auto te kopen.
chotbaising
Guest
« Reply #8 on: 15-09-2012, 11:36:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja je hebt groot gelijk want  er word meer verkocht als een nieuwe plaat uitkomt,  de platen PA en PB waren in 1.5 jaar al uitverkocht en nu zijn we al bij pc plaat.  Als je het eenmaal zo duur gekocht heb is het een kwestie van goed onderhouden en langer rijden zodat je wat meer eraan hebt. Na het aflossen kan je dat geld sparen voor iets anders.
vind ik hoor
Guest
« Reply #9 on: 15-09-2012, 12:43:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja je hebt groot gelijk want  er word meer verkocht als een nieuwe plaat uitkomt,  de platen PA en PB waren in 1.5 jaar al uitverkocht en nu zijn we al bij pc plaat.  Als je het eenmaal zo duur gekocht heb is het een kwestie van goed onderhouden en langer rijden zodat je wat meer eraan hebt. Na het aflossen kan je dat geld sparen voor iets anders.

juist ja, jij hebt het begrepen,er zijn ook andere dingen te doen met je geld dan alleen maar te investeren in telkens een andere  auto'.
in het buitenland zie je vaak hoe mensen trots zijn op hun oude wagens die ze al jaren rijden.eerlijk gezegd een auto is net als een vrouw,als je zoveel in haar hebt geinvesteerd qua onderhoud etc wil je toch niet dat ze weg gaat en je weer opnieuw begint met een ander,zo blijf je maar aan de gang.het leuke ervan is dat wanneer je jaren in je mooie auto heb geinvesteerd geniet je er meer van want dan krijg je juist complimentjes van mensen dat je auto er goed uit ziet voor dat bouwjaar,en dat is een beloning voor je zorg en energie die er in zit.
OLD TIME MODEL
Guest
« Reply #10 on: 15-09-2012, 17:40:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

de laatste jaren begon ik mijn oud autotje niet meer te onderhouden en de onkosten erop werden teveel. Nu heb ik er 1 bij global gekocht voor 9000 us die ik 3 jaren afbetaal. Ik  los het rustig af , optijd servicen en  dan ben ik van plan het ongeveer 7 jaar te rijden. De 4 jaar na het aflossen is om schuldvrij van een goed onderhouden auto te genieten.
regrenzo
Guest
« Reply #11 on: 16-09-2012, 11:40:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

in deze tijd met allerlei nep onderdelen heeft het geen zin een auto lang te rijden. hooguit 3 jaar en  daarna wegdoen of ruilen !! Miss bling , ga voor die passo , die is mooi , check ze bij global in verschillende kleuren.
Su loves me
Guest
« Reply #12 on: 16-09-2012, 13:11:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Reclame?!
Regrenzo
Guest
« Reply #13 on: 16-09-2012, 18:33:40 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik maak geen reclame maar heb gewoon goede ervaringen met Global
ziekoo
Guest
« Reply #14 on: 17-09-2012, 20:57:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

gekke vraag , waarom financieren banken geen auto's ouder dan 8 jaar? Raken die sneller defect?
Pages: [1] 2 3   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: