+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Tori fu Sranan» Nieuwste kraslot: "Saca Punta"
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 11   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Nieuwste kraslot: "Saca Punta"  (Read 6202 times)
Krasnapolski
Guest
« on: 15-09-2012, 13:37:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De nieuwste kraslot van Suriname heet "Saca Punta". In Suriname betekent dat: "geef hem genoeg poentje"

wat vindt je ervan ?
Media Waakhond
Guest
« Reply #1 on: 15-09-2012, 14:22:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Beschaamend gewoon dat zoiets kan in dit land !! huh huh
Hypocriet
Guest
« Reply #2 on: 15-09-2012, 15:40:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Beschaamend gewoon dat zoiets kan in dit land !! huh huh

Sinterklaas kapoentje, gooi iets in mijn schoentje

Gooi iets in mijn laarsje, dank je Sinterklaasje !

Waarom vindt niemand dit versje schandalig ?
Goedkoop
Guest
« Reply #3 on: 15-09-2012, 15:56:00 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je kan lullen wat je wilt, als cocaine niet kan als softdrink naam, kan saca punta ook niet als kraslot naam !!
Hypocriet
Guest
« Reply #4 on: 15-09-2012, 16:06:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je kan lullen wat je wilt, als cocaine niet kan als softdrink naam, kan saca punta ook niet als kraslot naam !!

Dan moet het lied "Poenta Wooi" van Lieve Hugo ook afgekeurd worden

Ja toch ?
karin refos
Guest
« Reply #5 on: 15-09-2012, 16:44:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ze lult omdat ze een tollie heeft
LipLezen
Guest
« Reply #6 on: 15-09-2012, 21:47:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het leukste van die hele grap: op die poster van "Saca Punta" kan je de vorm van die dame haar poenie duidelijk zien in die bikini. Mooie dikke poenie, dat wel
dommies
Guest
« Reply #7 on: 15-09-2012, 22:40:41 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Sacapunta betekent slijper in het spaans.waarom moeten jullie schuin denken.en die naam komt goed uit.want je kan het zien als slijp die drie diamanten en win die 30.000 srd!!denk je dat die persoon die met die naam gekomen is het schuin bedoel??helemaal niet.is gewoon logisch nadenken.surinamers houden ervan om dingen ver te zoeken n ze houdn ervan om mensen te breken,ik bedoel v ga niet zomaar oordelen misschien win jij die maar klets over die sacapunta weleens die 30.000 srd dus als ik je was zou ik mijn mond dicht houden en alvast een paar loten kopen.wij surinamers moeten elkaar ondersteunen.maar ja je gaat altijd een paar mensen hebben die het willen verpesten.als die naam je hindert heb jij een probleem n lij je gewoon aan de ziekte psychologia fantastica!!
nonsence
Guest
« Reply #8 on: 15-09-2012, 23:13:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dat ding is een surinaamse iets dus je kan het niet vergelijken met niets uit het buitenland, en gezien dat dat woord niet prettig over komt in de samenleving hou dan rekening met de wensen van samenleving. niemand wil zijn of haar kind de hele dag rond lopend sakapunta zingen
moraalridder
Guest
« Reply #9 on: 15-09-2012, 23:22:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Sacapunta betekent slijper in het spaans.waarom moeten jullie schuin denken.en die naam komt goed uit.want je kan het zien als slijp die drie diamanten en win die 30.000 srd!!denk je dat die persoon die met die naam gekomen is het schuin bedoel??helemaal niet.is gewoon logisch nadenken.surinamers houden ervan om dingen ver te zoeken n ze houdn ervan om mensen te breken,ik bedoel v ga niet zomaar oordelen misschien win jij die maar klets over die sacapunta weleens die 30.000 srd dus als ik je was zou ik mijn mond dicht houden en alvast een paar loten kopen.wij surinamers moeten elkaar ondersteunen.maar ja je gaat altijd een paar mensen hebben die het willen verpesten.als die naam je hindert heb jij een probleem n lij je gewoon aan de ziekte psychologia fantastica!!

ja, mooie uitleg, maar laten we eerlijk blijven: punta heeft in Suriname een bepaalde betekenis en het roept ook een dergelijke associatie op. Vooral als je ook nog een poster erbij plaats waarop een dame in een bikini staat en de vorm van haar geslachtsdeel is helemaal te raden. En daarnaast staat een half naakte man.

Als je tegen een Surinamer zeg: "saka punta" waaraan denk je dat hij zal denken ? Een slijper of een sexuele handeling ?

Laten we elkaar niet voor de gek houden ! Saca punta betekent betekent in Suriname: "geef hem flink van langs met je poentje"

Dat hoor ik als echte Surinamer
surinamers!!!
Guest
« Reply #10 on: 15-09-2012, 23:29:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn lieve weldenkende surinamers.mag ik ervan uitgaan dat het kinderliedje Sinterklaas Kapoentje gezongen wordt door groot en klein en dat de maker van Copulot hun volgendspel Kapoentje mogen noemen en het in Decemner mogen verkopen???want het wordt wel in een lied geaccepteerd.
Graag uw reactie hiervoor!!
Denkt u goed na voordat u antwoordt geeft!!
-------------
Guest
« Reply #11 on: 16-09-2012, 00:19:51 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

in elk geval is het veel passender verzonnen dan die go2 shitzooi van staatsolie
Surinaamse moeder
Guest
« Reply #12 on: 16-09-2012, 00:43:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Saca punta, en er is ook een van pireng in die taxi of zo, goh ik stoor me daar vreselijk aan, me kinderen weten het nu dat als die reclame op tv is, dat ze een andere kanaal moeten zoeken! Wat als iemand straks naar de winkelier gaat en ze zeggen" vrouw giem wang saca punta, of erger nog ze laten die saca weg en ze zeggen "punta" Ik weet het niet, maar straks horen we"koop krasloten tot we krasser worden" want alles is mogelijk in Suriname! Trouwens ik geloof niet in Sinterklaas me kinderen ook niet, dus "kapoentje zingen wij ook niet! Laten wij proberen een beschaafd volk te zijn en geen dingen of woorden van het buitenland gaan pakken, terwijl wij weten dat ze als "ordinair" overkomen in Suriname!
go2sol
Guest
« Reply #13 on: 16-09-2012, 06:12:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Saca punta, en er is ook een van pireng in die taxi of zo, goh ik stoor me daar vreselijk aan, me kinderen weten het nu dat als die reclame op tv is, dat ze een andere kanaal moeten zoeken! Wat als iemand straks naar de winkelier gaat en ze zeggen" vrouw giem wang saca punta, of erger nog ze laten die saca weg en ze zeggen "punta" Ik weet het niet, maar straks horen we"koop krasloten tot we krasser worden" want alles is mogelijk in Suriname! Trouwens ik geloof niet in Sinterklaas me kinderen ook niet, dus "kapoentje zingen wij ook niet! Laten wij proberen een beschaafd volk te zijn en geen dingen of woorden van het buitenland gaan pakken, terwijl wij weten dat ze als "ordinair" overkomen in Suriname!
geef mij een zak met vagina's bedoel je hahahahahaa
stelletje oenen
Guest
« Reply #14 on: 16-09-2012, 08:16:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Kijk iets hier men van een kraslot waarvan de naam sacapunta is wordt een groot probleem gemaakr door een paar mensen.deze mensen zijn schterbaks.deze mensen hebben een probleem want zij zoeken dingen waar het helemaal niet hoeft.ik ben zeker dat een bepaalde groep mensen deze naam afkeuren zo stom dat ze zijn en dan heb je weer een ander groep die zegt van wowww de persoon die met die naam gekomen is ,is heel creatief.ik zeg dit:mensen die geen probleem hebben met die naam zijn mensen met een goed verstand en mensen die het geen goeie naam vinden zijn stelletje oenen.er is niks met die naam geneurt vindt ik.jij die het afkeurd hebt een probleem.dan laatstaan als die lot winapunta zou heten dan oe bo djompo bosje brug terwijl het niets anders zou zijn dan win dat geld!!!
Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 11   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: