Pages: [1] 2 3   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: De angst van iedere moeder, een gillend kind in de supermarkt.  (Read 1095 times)
Zo genant
Guest
« on: 25-11-2012, 14:25:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is mij gisteren voor het eerst ovekomen.
Mijn kleine meid is nu 2,5  en ze heeft een eigen willetje.
We liepen in de jumbo en ze zag daar een zak met pepernoten, die ze perse wilde hebben.
Ik wilde het niet voor haar kopen, want de feestdagen komen eraan, straks sinterklaas dus dan kan ze iets meer snoepen dan normaal.
En ik had er ook gewoon geen zin in om het te kopen, want ze eet slecht, en ik wil niet dat ze voor het avondeten snoept.
Dus ze zei van mama mag ik terwijl ze die zak al in haar handen had, en ik zei dus neen, we gaan straks eten.
Ok we liepen door, toen ik ineens die zak pepernoten in een hoekje van dat karretje zag liggen, ze had hem er stiekem ingegooid,  dus daar was ik al een beetje vals.
Ik heb die zak weer wegehaald,  en toen onstond er een discussie tussen ons, waarbij ze begon te huilen.
Steeds harder en harder, en ik werd steeds valser en valser, maar ik hield voet bij stuk.
Ineens ging ze zitten op haar knieen en ik voelde de bui al hangen, ik probeerde haar nog aan d'r arm omhoog te trekken, want ik wil niet dat ze op de grond ligt in een supermarkt waar iedereen loopt. Maar neen hoor, madame is gaan liggen en begon te gillen en ze bleef  maar herhalen pepernoten, pepernoten
waaahhhhh waaahhhh.
Mensen keken naar me, anderen lachend, anderen die kinderen hadden met blikken vol begrip.
Het liefst had ik haar een baks gegeven, maar straks word ik aangeklaagd wegens kindermishandeling, en pakt jeugdzorg haar van me af of zoiets ( Je weet nooit tegenwoordig)
Uiteindelijk heb ik die zak pepernoten maar voor haar gekocht en dat is niet slim van me want een volgende keer doet ze het weer.
Ik heb haar op weg naar huis flink uitgescholden in de auto, ik heb er zelfs een paar kracht termen tegenaan gegooid , ben je gek in je hoofd ?
Maar het is de eerste keer dat dit me is overkomen, en waarschijnlijk niet de laaste keer.
Hoe doen jullie dat als je kind gillend op de grond ligt te dwingen?Huh
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

« Reply #1 on: 25-11-2012, 14:28:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hoe doen jullie dat als je kind gillend op de grond ligt te dwingen?Huh

Dit betekent dat je al langer gezagsproblemen heb, want kinderen weten vaak precies bij wie ze deze nonsens moeten uithalen.

Maar doe als een collega van mij. Zijn zoontje wilde dit ook een keer in de supermarkt doen, hij heeft zoon opgetild, een pak op zijn broek gegeven, nooit meer gedaan.
okea
Guest
« Reply #2 on: 25-11-2012, 14:42:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Zo voorschut man!
Je had haar 1 mep moeten geven in die winkel en hell no dat ik het had gekocht!

Dit betekent dat je al langer gezagsproblemen heb, want kinderen weten vaak precies bij wie ze deze nonsens moeten uithalen.

Maar doe als een collega van mij. Zijn zoontje wilde dit ook een keer in de supermarkt doen, hij heeft zoon opgetild, een pak op zijn broek gegeven, nooit meer gedaan.
GI-Jane
Guest
« Reply #3 on: 25-11-2012, 14:42:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Juist, een corrigerende tik doet geen kwaad. Op die leeftijd hebben ze inderdaad een eigen willetje en proberen je uit. Ach ja het blijven schatjes. laugh
mommy
Guest
« Reply #4 on: 25-11-2012, 15:13:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik had laatst precies het zelfde. Ik heb een zoontje van 2 en een half. We waren in AH en dat ging goed! Tot dat we richting de uitgang liepen en hij zo een speelmobiel zag waar hij in wilde zitten. Hij rende er heel blij naar toe. Ik d8 ok is goed want wanneer hij zich netjes heeft gedragen mag dat van mij. Ik ontdekte dat ik geen vaste 50 cent had en er stonden echt lange rijen.
Dus ik leg hem uit van :pa, mama heeft nu even geen geld maar morgen mag je gaan oke? Nouuuu wat mijn jongen daar heeft gemaakt was verschrikkelijk! Op de grond liggen,schreeuwen en me uitleggen dat ik een stomme mama bent!! Ik probeerde nog rustig te blijven maar mi bin vals tap hoog niveau!! Mi tak jongen kow gwi ik pakte hem bij zijn arm. Meneer rigeeri nanga mi. Dan wilde en blanke opa en oma stel nog bemoeien door te zeggen dat ik niet zo met kids om moet gaan. En toen brak mijn klomp!!! Mi kos ding sma lik wang agoeee, ik heb ze gevraagd of ze wel kinderen hebben. Ik was zo vals. Dus if mi no bin mimri wang gaddo mi bin nak mi boy schandalig drapi ini AH, gewoon omdat hij het zo schandalig heeft gemaakt dat mensen me rotzooi uit komen leggen om straat!
Hele pasi naar huis was ik verschrikkelijk boos.
Toen we thuis kwamen gaf ik hem 2 klappen op zijn bil en ik had meteen spijt. (Ik sla mijn jongen niet) maar ik was zo boos.
Toen ik hem al had geslagen besefte ik gelijk dat hij waarschijnlijk al vergeten was wat er was gebeurt.
Dagen lang heb ik me schuldig naar hem toe gevoeld en raakte die beeld niet kwijt van die voor hem onverw8te klappen. Ik voelde me de slechtste moeder die er bestaat... Zucht... Hoe ga je hiermee om? Wat kan je het beste doen? Hoe voorkom je dit?

Gr mommy
« Last Edit: 25-11-2012, 18:03:25 - GMT-1 by mamjo » Logged
Waarschijnlijk?
Guest
« Reply #5 on: 25-11-2012, 15:25:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Uiteindelijk heb ik die zak pepernoten maar voor haar gekocht en dat is niet slim van me want een volgende keer doet ze het weer.

Maar het is de eerste keer dat dit me is overkomen, en waarschijnlijk niet de laaste keer.
Dat het zeer waarschijnlijk niet de laatste keer is, daar heb je in ieder geval voor gezorgd door toch toe te geven.
Een volgende keer dus voet bij stuk houden. Nee is nee.
Ik zie wel eens ouders die zo een kind gewoon laten krijsen en laten uitrazen. Soms moet je dus gewoon schijt hebben aan wat anderen denken want die zullen toch denken wat ze willen denken, en daar heb je geen controle over. Waar je wel controle over hebt, is over hoe jij je kind disciplineert.
echt genant
Guest
« Reply #6 on: 25-11-2012, 17:48:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik
had laatst precies het zelfde. Ik heb een zoontje van 2 en een half. We waren in AH en dat ging goed! Tot dat we richting de uitgang liepen en hij zo een speelmobiel zag waar hij in wilde zitten. Hij rende er heel blij naar toe. Ik d8 ok is goed want wanneer hij zich netjes heeft gedragen mag dat van mij. Ik ontdekte dat ik geen vaste 50 cent had en er stonden echt lange rijen
......

Gr mommy
Ik heb de mijne niet geslagen toen we thuis aankwamen, maar ik zei tegen haar van : Vertel aan papa wat je net hebt gedaan.
Vertel dan, en daar zag ik haar al een soort van breken, want bij haar vader zou ze zo een lala niet uithalen.
Want als ze stout is zegt die vader dat hij een ander meisje zoeken en dat zij ergens anders moet gaan wonen, en dan is ze gelijk kalm want ze is echt gek op haar vader
Nadat ze die pantomina had gemaakt in de winkel op weg naar huis heb ik haar ook gezegd van mama en papa kopen heel veel dingen voor joum, wij zogn heel goed voor jou, en kijk hoe jij doet om een paar pepernoten, heel veel kindjes hebben niet eens een mama en papa.
Maar volgens mij boeide het niet echt wat ik zei/ Oh wat was ik boos !
« Last Edit: 25-11-2012, 18:03:50 - GMT-1 by mamjo » Logged
niet hypocriet doen!
Guest
« Reply #7 on: 25-11-2012, 17:58:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Maar weet je wat dan het probleem is? Dat die linkse flikkers (waar jij op stemt) dan beginnen te janken over dat je geen kinderen mag slaan.
niets geven
Guest
« Reply #8 on: 25-11-2012, 18:03:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik had die pepernoten lekker afgegeven. Mocht ze het zien en niet eten.
En ik zou haar niet slaan maar zo pakken en knijpen in haar arm.
Ze zou het merken buiten gezichtsveld.
Oppakken en knijpen, lekker hard.
mommy
Guest
« Reply #9 on: 25-11-2012, 18:07:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

IkIk heb de mijne niet geslagen toen we thuis aankwamen, maar ik zei tegen haar van : Vertel aan papa wat je net hebt gedaan.
Vertel dan, en daar zag ik haar al een soort van breken, want bij haar vader zou ze zo een lala niet uithalen.
Want als ze stout is zegt die vader dat hij een ander meisje zoeken en dat zij ergens anders moet gaan wonen, en dan is ze gelijk kalm want ze is echt gek op haar vader
Nadat ze die pantomina had gemaakt in de winkel op weg naar huis heb ik haar ook gezegd van mama en papa kopen heel veel dingen voor joum, wij zogn heel goed voor jou, en kijk hoe jij doet om een paar pepernoten, heel veel kindjes hebben niet eens een mama en papa.
Maar volgens mij boeide het niet echt wat ik zei/ Oh wat was ik boos !
is ook beter dat je der niet hebt geslagen... Ik voelde me zooo schuldig. Het is iets waar ik tegen ben... En toch heb ik het zelf gedaan pfff

Dat is ook iets waar ik goed kwaad om kan worden.
Mijn zoon trekt heel erg naar zijn vader toe... Maar mijn vriend is dan ook een stuk strenger. En daar maakt hij dit soort dingen helemaal niet gewoon. Mijn vriend vind ik moet strenger zijn,mischien heeft hij ook wel gelijk maar ik vind dat zo moeilijk.

Zijn vader zegt altijd dat wanneer hij alleen thuis is met onze zoon dat hij heel rustig is en ook heel goed luisterd maar zodra ik thuis komt hij zich gelijk heel anders gedraagd. Ach jah ik weet het ook niet hoor. Ik doe me best als moeder zijnde en moet toegeven dat dit geen makkelijke taak is.

Wel denk ik niet dat dit te maken heeft met het feit of een kind een moeder EN een vader heeft.

echt genant
Guest
« Reply #10 on: 25-11-2012, 19:00:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

is ook beter dat je der niet hebt geslagen... Ik voelde me zooo schuldig. Het is iets waar ik tegen ben... En toch heb ik het zelf gedaan pfff

Dat is ook iets waar ik goed kwaad om kan worden
.
Mijn zoon trekt heel erg naar zijn vader toe... Maar mijn vriend is dan ook een stuk strenger. En daar maakt hij dit soort dingen helemaal niet gewoon. Mijn vriend vind ik moet strenger zijn,mischien heeft hij ook wel gelijk maar ik vind dat zo moeilijk.

Zijn vader zegt altijd dat wanneer hij alleen thuis is met onze zoon dat hij heel rustig is en ook heel goed luisterd maar zodra ik thuis komt hij zich gelijk heel anders gedraagd. Ach jah ik weet het ook niet hoor. Ik doe me best als moeder zijnde en moet toegeven dat dit geen makkelijke taak is.

Wel denk ik niet dat dit te maken heeft met het feit of een kind een moeder EN een vader heeft.

Je bent ook maar een mens, ik weet heus wel dat er een dag zal komen dat ze iets doet waadoor ik haar zal slaan.
Mijn vriend is heel consequent, en daar plukt hij de vruchten van bij die kleine van me.
Bij mij wil ze nog wel eens in discussie gaan als ze moet komen baden, dan is het even wachte mama, maar als mijn vriend dan gewoon alleen haar naam noemt dan staat ze bij wijze al uitgekleed in de badkamer op me te wachten.
Bij mij is het ook zo dat wanneer ze alleen thuis is met haar vader dat ze een stuk rustiger is, ik moet toegeven dat mijn vriend van nature ook heel rustig is. Ach meid zolang we onze kind(eren) liefde , warmte aandacht en gemegenheid geven dan is alles goed vind ik.
Maar zulke acties om plein publiek op de grond te gaan liggen vind ik note done, ik heb wel eens ouders gezien die gewon wegliepen, misschien is dat de volgende keer een idee.
Wat ik zelf zo raar blijf vinden is dat mijn vriend en ik haar beiden niet slaan, maar waarom luistert ze beter nar de een dan naar de ander. Vreemd hoor !

Terugblik in me oren
Guest
« Reply #11 on: 25-11-2012, 19:08:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

@ts
Dit zal zeker niet de eerste keer zijn dat je poppetje dit uithaalde ze weet gewoon dat door te gaan krijzen in een omgeving met vreemden ze dr zin krijgt want tussen familie zal ze minder drama maken om die baks te ontlopen.
Ik heb ook kinderen gehad die meegingen winkelen eerst vanuit de boodschappenkar en later lopend met hun ene hand aan de wagen.Ik heb mijn kinderen nooit gevraagd om boodschappen te pakken ze mochten gewoon nergens aankomen.
We hadden kennis aan een stel Anti/Nedje/Indo ze hadden een dochter dat net als een kat het hele huishouden bestierde als Miesje iets wilde kreeg ze het van ma pa opa oma oom tante.Ze manipuleerde de hele bende.Toen Mientje ongeveer ook 2 en een half was gingen haar ouders uit mekaar pa begon een nieuw gezin met ma haar zusje.In de tijd tussen uit huis en nieuwe woning hebben ze overal een paar weken gelogeerd dus ook bij ons.Onze zonen waren ook in die leeftijd 1 jonger 1 ouder en die gingen Mientje gewoon nadoen maar ze kregen wel klappen en na een week waren we blij dat ze verder trokken.Jaren later ik denk iets van 20 something liep ik in een drukke supermarkt en hoorde een kind heel dwingend schreeuwen huilen en toen ik bij de kassa kwam was het Mientje met haar zoontje.Ze grotte mij en zei die jongen geeft mensen gewoon schande.Ik zei toen tegen haar de appel valt niet ver van de stam hij dwingt netals jij op deze leeftijd.Ze glimlachte tussen haar beschaamde gezichtstrekken en zei ja we hebben vaak tegen hem gezegd dat we hem voor u zouden brengen dan ging het wel weer.Ik zei dat je dat maar weet kinderen moet je opvoeden en niet africhten.De keer daarop dat ik ze zag ging het erom dat meneer met zijn fiets de winkel inwilde en ma dat niet toestond en onderhandelde.Ik was zelf ook met de fiets en heb altijd een reserve kabel in mijn fietstas en ik zette zo de fiets vast aan een ijzeren buis bij de wagens en ik ging naar binnen even later zat meneer braaf in de boodschappenwagen.Ik gaf die moder het sleuteltje en zei leer hem om het te gebruiken en liep weg.Ik heb ze nooit meer gezien maar hoorde dat er intussen alweer 2 bij zijn gekomen.
SumericanSoldier, Elsa Rudge
MamjoDon

Sumerican Soldier, always @your service. YOLO!!

« Reply #12 on: 25-11-2012, 19:35:18 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wel, mijn meisje heeft een paar pingies gehad toen ze jonger was. Eerst praten natuurlijk, maar nooit toegeven. Gaf haar een pingie onder haar arm. NOOIT MEER. Mijn vriendin nam haar kind mee naar het toilet. Wan stevig fong fong..
Kinderen weten precies bij wie ze het uit kunnen halen en bij wie niet. Ze weten dat je je waarschijnlijk zal schamen, dus ..  Nu is het even een look en gelijk weten ze van ophouden.

Guest
« Reply #13 on: 25-11-2012, 21:02:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

je zei het zelf al
wat doet ze de volgende keer .. ze heeft nu ontdekt dat ze met huilen ,schreeuwen, op de grond liggen haar zin krijgt
Slankie
Guest
« Reply #14 on: 25-11-2012, 21:24:31 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik had laatst precies het zelfde. Ik heb een zoontje van 2 en een half. We waren in AH en dat ging goed! Tot dat we richting de uitgang liepen en hij zo een speelmobiel zag waar hij in wilde zitten. Hij rende er heel blij naar toe. Ik d8 ok is goed want wanneer hij zich netjes heeft gedragen mag dat van mij. Ik ontdekte dat ik geen vaste 50 cent had en er stonden echt lange rijen.
Dus ik leg hem uit van :pa, mama heeft nu even geen geld maar morgen mag je gaan oke? Nouuuu wat mijn jongen daar heeft gemaakt was verschrikkelijk! Op de grond liggen,schreeuwen en me uitleggen dat ik een stomme mama bent!! Ik probeerde nog rustig te blijven maar mi bin vals tap hoog niveau!! Mi tak jongen kow gwi ik pakte hem bij zijn arm. Meneer rigeeri nanga mi. Dan wilde en blanke opa en oma stel nog bemoeien door te zeggen dat ik niet zo met kids om moet gaan. En toen brak mijn klomp!!! Mi kos ding sma lik wang agoeee, ik heb ze gevraagd of ze wel kinderen hebben. Ik was zo vals. Dus if mi no bin mimri wang gaddo mi bin nak mi boy schandalig drapi ini AH, gewoon omdat hij het zo schandalig heeft gemaakt dat mensen me rotzooi uit komen leggen om straat!
Hele pasi naar huis was ik verschrikkelijk boos.
Toen we thuis kwamen gaf ik hem 2 klappen op zijn bil en ik had meteen spijt. (Ik sla mijn jongen niet) maar ik was zo boos.
Toen ik hem al had geslagen besefte ik gelijk dat hij waarschijnlijk al vergeten was wat er was gebeurt.
Dagen lang heb ik me schuldig naar hem toe gevoeld en raakte die beeld niet kwijt van die voor hem onverw8te klappen. Ik voelde me de slechtste moeder die er bestaat... Zucht... Hoe ga je hiermee om? Wat kan je het beste doen? Hoe voorkom je dit?

Gr mommy

Een kind inderdaad gelijk disciplineren en straffen indien nodig. Niet achteraf, want dan weet hij niet meer goed waar het over ging. Dat jou zoon en de dochter van topicstarter dit gedrag laten zien, is naar mijn mening omdat zij door hebben dat er ruimte is bij jullie om zoiets te doen. DUIDELIJKHEID is wat kinderen nodig hebben. Nee is nee. Leg duidelijk uit waarom iets niet mag (en dat is dus niet "nee, omdat ik het zeg") en klaar. Verder geen, ik herhaal geen discussie aangaan.... Verder gaan met je boodschappen doen en hun aandacht afleiden door ze te vragen iets kleins voor je te pakken. Of zeggen, we kopen geen pepernoten, schat, maar wel een bakje/zakje druiven en die mag jij pakken/wegen.

Ik zeg niet dat mijn methode de beste is, maar heb dit soort dingen gelukkig nooit met mijn kinderen meegemaakt, omdat ik duidelijk en consequent ben. Ook vertelde ik ze meestal van tevoren dat we boodschapjes gingen doen. Maar dat we geen snoep zouden kopen. Ik betrok ze bij het boodschappen doen en bleef met ze in gesprek in de supermarkt. Hadden ze geen tijd om zich aan zoete dingen te verlekkeren... Hahaha
Pages: [1] 2 3   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: