+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Babbelen» Aan De Babbel
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 29   Go Down
  Print  
Author Topic: Aan De Babbel  (Read 53346 times)
Dyani
MamjoDon

« on: 26-05-2013, 22:54:49 - GMT-1 »

Datum: Zondag 26 mei 2013
Tijd: 23.35
Gezien de tijd: een Zondagse Babbel.

Gelukkig toch nog wat gelachen vandaag. Zo net nog, hier in Babbelen.
Ik ben er nu pas echt goed in Babbelen en nieuwsgierig als ik ben, mi denki - ik zou wel graag de allereerste mail in Babbelen willen lezen. Ik op zoek dus. Het was niet ver zoeken. Babbelen is heel anders dan Arki noh. Dat wordt wennen. Anyhow, heel snel gevonden. Op de laatste pagina uiteraard, pagina 43 (Arki noh heeft er meer dan 3000).
Ik klikte die topic open en schoot hoofdschuddend in een genoeglijke zachte lach. Zo typisch Mamjo had ik het zeker niet verwacht.
Gelukkig zag ik later dat die topic gemaakt was toen men nog anoniem kon posten en replyen. Phew!!!, Oh,...ik dacht al...

Verder rondneuzend, zocht ik de drukste topics op qua replies op pagina 1.
Pagina 1 op Babbelen eindigt met een topic van 2 jaar geleden. Bij een normale dag op Arki noh wordt die positie binnen 2 uur gehaald.
Die drukste topics hier op Babbelen zijn op plaats 1 tot en met 4 spelletjes topics. Dat belooft niet veel spektakel, maar het oogt zeker een stuk aangenamer dan Suma nay suma of Ik heb een bun bigi brenki blaka bana! Toch?

Ik weet niet, maar ik heb hier echt een soort rustig, veilig gevoel.
Hopelijk niet onterecht,...want ik denk dat ik alle dievenijzers ga weghalen.  Wink

Wat volstaat is nooit te weinig.
Dyani
MamjoDon

« Reply #1 on: 26-05-2013, 23:08:37 - GMT-1 »

Misschien zeg ik hier ooit iets stoms of verkeerd,...ik ben ook maar een mens, niet?
In dat geval kunnen/mogen (bevriende) niet-geregistreerden mij terechtwijzen en/of corrigeren.
Een eventuele discussie wordt dan daar voortgezet, even vrolijk (in principe!)  zoals nu.

Groetjes uit Babbelonië

Dyani
MamjoDon

« Reply #2 on: 26-05-2013, 23:24:01 - GMT-1 »

Misschien zeg ik hier ooit iets stoms of verkeerd,...ik ben ook maar een mens, niet?
In dat geval kunnen/mogen (bevriende) niet-geregistreerden mij terechtwijzen en/of corrigeren.
Een eventuele discussie wordt dan daar voortgezet, even vrolijk (in principe!)  zoals nu.

Groetjes uit Babbelonië

Doe ik ook nog meteen iets stoms, niet?
Vergeten de link te plaatsen naar waar ik eventueel terechtgewezen of gecorrigeerd zou kunnen worden.
Het is hiero: http://www.mamjo.com/forum/index.php/topic,506638.msg5242015.html#msg5242015

precious
MamjoDon

« Reply #3 on: 27-05-2013, 10:43:19 - GMT-1 »

hier wordt dus ook gebabbeld in Babbelonië laugh
ik hoop dat anna dit ook ziet en als ze tijd en zin heeft ook komt babbelen in BabbeloniĂ«  smiley

Ware vrienden leer je kennen met de tijd
waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster,terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt
Puck
MamjoRuler

« Reply #4 on: 27-05-2013, 11:23:33 - GMT-1 »

Goedemiddag.
Gaan we hier weer gezellig verder babbelen. cheesy

Nou hier de werkweek ook weer begonnen en wat zie je de zon schijnt Sad
Altijd zie je dat vorige week niet zoveel aan mijn korte vakantie gehad.
Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik lekker een vakantie naar Spanje heb geboekt voor mij en dochterlief.  cheesy
Dyani
MamjoDon

« Reply #5 on: 27-05-2013, 12:38:02 - GMT-1 »

Meisjes, fa? (slik),...ik hoop niet dat ik de enige geregistreerde koko zal zijn hiero in deze topic... Wink

Ik blijf niet hoor. effe een snelle babbel,
real life samenvatting van een lange ochtend
My grandson and I, w'e boks keba, alleen weet hij het nog niet.
Lief forum, moet ik het hem nu echt duidelijk maken, dat' mi no lob a tori so? Hij is al 8 bijna 9 maanden oud.
Mi leer en wan spelletje. Of nee, ik ging meer mee in Ă©Ă©n van hem.
Hij smijt iets weg (want gooien kan hij nog niet) en onder luid gejuich en applaus van mij, werd het een van onze eerste interactieve spelletjes. Hij smijt, ik haal onder vaak niet meer gemeend gejuich en applaus zijn bijtring voor de 6e maal op.
Jullie kunnen je voorstellen dat ik dat niet altijd volhou. Ma meneertje blijft toch gooien. Is het niet meteen dan is het toch een 10 minuten later. Nee en boos kijken helpen nog niet echt, dus wan f'den dey di m'o abi f' brok'en mars.
Ik vertel jullie wel hoe het afloopt.

...of moet ik nog even wachten, lief forum?  Wink

@ Precious - Anna zal het vinden. En hopelijk meer mambinies. We zien wel, niet?
@ Puck. Waar van Spanje?

Keep in touch, peeps! Laters!  kiss

Puck
MamjoRuler

« Reply #6 on: 27-05-2013, 13:27:52 - GMT-1 »

@ Dyani

Nou ik blijf wel gezellig babbelen hoor!  cheesy
We gaan lekker naar Malgrat. We hebben besloten om de heren maar thuis te laten.
Lekker na een lange tijd met zijn 2en weer op stap.

Misschien ook wel beter een topic hier zo.
Op AN kan het nooit lang goed gaan voordat het gebash en fanta gaat werken.

Dyani
MamjoDon

« Reply #7 on: 27-05-2013, 15:07:36 - GMT-1 »

@ Dyani

Nou ik blijf wel gezellig babbelen hoor!  cheesy
We gaan lekker naar Malgrat. We hebben besloten om de heren maar thuis te laten.
Lekker na een lange tijd met zijn 2en weer op stap.

Misschien ook wel beter een topic hier zo.
Op AN kan het nooit lang goed gaan voordat het gebash en fanta gaat werken.

Hier is het anders. Mixed couples.
Mijn vrouw gaat met mijn zoon weg (Braz.) en ik met mijn dochter+zoon.
We gaan naar Su. Hij moet zijn grootouders zien, ze moeten hem aanraken.  Wink

precious
MamjoDon

« Reply #8 on: 28-05-2013, 09:44:59 - GMT-1 »

Re: ALLEEN VOOR GEREGISTREERDEN!

« Reply #1265 on: Yesterday at 13:24:12 »

--------------------------------------------------------------------------------

Duidelijke posting, Precious. Mooi,...en Je zelfkritiek siert je.

Ma gudu, mi kba nanga a topic disi, yere! Voor mijn part wordt het diep in de archieven weggemoffeld.

De kleine is niet zo lekker. Zijn tandjes komen door en dat maakt hem heel onregelmatig, al las rittem helemaal. Zo ook ik dus. Hij wil bijvoorbeeld tot nu toe niet gaan slapen. Als ik hem in stop  dan snel wegsluip blijft hij stil tot dat ik denk dat ik veilig ben, en dan bent hij te jengelen en doorjengelen en jengelen. Wat dat betreft hebben babies een ontzettend sterk wapen. Hoe moe of afgepeigerd je ook bent, dat wapen dwingt je en wint het altijd van je.

Hoe ik weet dat hij ook pijn heeft, Precious, is als we relax chillen, hij plotseling heel erg begint te huilen. Zo uit het niets.
Ik denk dat hij dan pijn (een pijnscheut?) heeft.  Ik heb hem nu stil met een rond schijfje komkommer uit de ijskast. Het is koud en kou schijnt goed te zijn tegen melktand-pijntjes.
Precious, ik zie dat onze vloer ook stukjes komkommer mee eet nu. Ik ga 't opruimen.  Later, kind!
(maar dan svp in Aan De Babbel)

goedemorgen dyani kiss
hoe gaat het nu met je kleine manneke  Undecided heeft hij nog veel last van zijn doorkomende tandjes
ik heb me laten vertellen dat het heel pijnlijk voor ze is en sommige daar heel veel last van kunnen hebben
doe extra lief met hem hoor,want hij kan er niks aan doen dat hij zich zo voelt
ik moest zo lachen toen ik je verhaal las dat hij zijn bijtring steeds weggooit en het als een spelletje ziet dat jij het steeds voor hem moet oprapen laugh
ik zag het al voor me,wat zal opa moe worden als die geen conditie heeft Tongue
als je nog iets kwijt wilt over het verplaatsten van je topic dan hoor ik het wel
kan je nu niet 1 topic maken waar we kunnen reageren,want die slow chat topic is er nu ook of wordt deze het
fijne dag kanjer kiss

waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster,terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt
Dyani
MamjoDon

« Reply #9 on: 28-05-2013, 10:02:53 - GMT-1 »

goedemorgen dyani kiss
hoe gaat het nu met je kleine manneke  Undecided heeft hij nog veel last van zijn doorkomende tandjes
ik heb me laten vertellen dat het heel pijnlijk voor ze is en sommige daar heel veel last van kunnen hebben
doe extra lief met hem hoor,want hij kan er niks aan doen dat hij zich zo voelt
ik moest zo lachen toen ik je verhaal las dat hij zijn bijtring steeds weggooit en het als een spelletje ziet dat jij het steeds voor hem moet oprapen laugh
ik zag het al voor me,wat zal opa moe worden als die geen conditie heeft Tongue
als je nog iets kwijt wilt over het verplaatsten van je topic dan hoor ik het wel
kan je nu niet 1 topic maken waar we kunnen reageren,want die slow chat topic is er nu ook of wordt deze het
fijne dag kanjer kiss

Hi Precious, ook een fijne dag, meiske.
Met deverhuizing heb ik totaal geen moeite, hoor. Ik denk dat meneer Mamjo dat wel aanvoelde.
Ik zal nu wel buien Babbelen een plekje moeten vinden om met mijn andere 'favorietjes';-) te chillen.

Ik heb nog wel een hotel, maar daar was die nou net niet voor bedoeld. Ik zie wel.
Hey P, ik race nu naar boven, want die kleine  gaat weer te keer.
Ik was - believe it or not - vanmorgen tussen03.00u en 04.00u al op Mamjo, dankzij hem.
Plotseling om 3 uur a bigin loei lek' wan sirene. Geen honger, maar (waarschijnlijk) pijn. Ik vloog uit bed en met hem naar beneden om de slapende rest (mijn vrouw en zijn moeder) te ontzien. Toen hij eindelijk weer sliep , was ik klaarwakker en heb die tijd gebruikt om wat op Mamjo te komen lezen. (gisteren was ik zo moe, dat mi fadon na sribi lek wan blok). Toen ik kwam op Mamjo was dat midden in een slotjes-regen. cheesy

Hey meid, tot later of straks, noh?  kiss

precious
MamjoDon

« Reply #10 on: 28-05-2013, 10:10:38 - GMT-1 »

Hi Precious, ook een fijne dag, meiske.
Met deverhuizing heb ik totaal geen moeite, hoor. Ik denk dat meneer Mamjo dat wel aanvoelde.
Ik zal nu wel buien Babbelen een plekje moeten vinden om met mijn andere 'favorietjes';-) te chillen.

Ik heb nog wel een hotel, maar daar was die nou net niet voor bedoeld. Ik zie wel.
Hey P, ik race nu naar boven, want die kleine  gaat weer te keer.
Ik was - believe it or not - vanmorgen tussen03.00u en 04.00u al op Mamjo, dankzij hem.
Plotseling om 3 uur a bigin loei lek' wan sirene. Geen honger, maar (waarschijnlijk) pijn. Ik vloog uit bed en met hem naar beneden om de slapende rest (mijn vrouw en zijn moeder) te ontzien. Toen hij eindelijk weer sliep , was ik klaarwakker en heb die tijd gebruikt om wat op Mamjo te komen lezen. (gisteren was ik zo moe, dat mi fadon na sribi lek wan blok). Toen ik kwam op Mamjo was dat midden in een slotjes-regen. cheesy

Hey meid, tot later of straks, noh?  kiss

die kleine doet met je hoor  laugh ik hoop dat hij later heel lief voor zijn opa wordt die voor hem rent en springt laugh
ik heb er ook geen moeite mee waar ik wel of niet moet reageren,maar net wat je zegt dat die leuke mensen die niet geregistreerd zijn hier niet kunnen reageren Undecided
maar ja kijk maar wat je eraan kan doen
fijne dag dyani en tot laterzzzz kiss

Puck
MamjoRuler

« Reply #11 on: 28-05-2013, 11:51:32 - GMT-1 »

goedemiddag allemaal  kiss

@ Dyani die kleine doet met je hoor.
Maar ja dat is de privilege van het klein zijn. cheesy

Hier weer aan die arbeid. Net lunch gehad en nu eigenlijk een beetje aan het inkakken.
Dus ik ga met me reet van de stoel af en effe me handen uit de mouwen steken anders val ik slaap  cheesy
Dyani
MamjoDon

« Reply #12 on: 28-05-2013, 13:49:46 - GMT-1 »

goedemiddag allemaal  kiss

@ Dyani die kleine doet met je hoor.
Maar ja dat is de privilege van het klein zijn. cheesy

Hier weer aan die arbeid. Net lunch gehad en nu eigenlijk een beetje aan het inkakken.
Dus ik ga met me reet van de stoel af en effe me handen uit de mouwen steken anders val ik slaap  cheesy

Inderdaad Puck, hij doet met mij. Maar ik kan het gelukkig hebben, hoor.  cheesy
Wat ik niet kan hebben is dat ik hem niet kan beschermen tegen de pijn (pijntjes hopelijk) die met het doorkomen van de tandjes gepaard gaan. En met z'n luiers in deze fase. De koortsaanvalletjes gaan snel op en (gelukkig ook) af.
Ik hoop, meer voor hem, niet dat met alle tandjes die nog moeten komen zich ditzelfde scenario zal herhalen.
Tra tori - wordt je vakantie in Spanje een lui in de zon aan het strand liggen-vakantie of staat shoppen hoog op de ljst (van je dochter  cheesy ) .
En hoe bevalt jou inmiddels het 'vrije' leventje sinds jouw kleine man ook 'naar school' toe gaat nu? Ik denk dat jou in slaap vallen hierboven er zeker ook mee te maken heeft. Het is nu prachtig weer (hier tenminste, hopelijk ook bij jou), a son e spier, dus is het heerlijk wegdoezelen buiten in de schaduw. Het is dat volgens de voorspellingen het de komende week (weken?) wat wisselvalliger zal worden, anders had ik allang m'n hangmat buiten geinstalleerd.
Ik moet zo aan de kook, Puck, maar heb zooooo geen zin.  Wink

Puck
MamjoRuler

« Reply #13 on: 28-05-2013, 15:43:19 - GMT-1 »

Zow de werkdag is hier bijna achter de rug.
Het was weer een drukke dag.

Maar mijn vakantie word zon zee en strand, en voor dochterlief kijken hoeveel ze uit mama's portemonnee kan trekken om te shoppen cheesy
Die gaat natuurlijk om te shoppen cheesy

En wat betreft mijn vrijheid, ik verveel me dood  cheesy cheesy cheesy
Mis me gozertje wel. 
Klinkhamer
MamSenior

« Reply #14 on: 28-05-2013, 22:32:45 - GMT-1 »

Leuk hier hoor, komen hier ook ''nette'' mensen want tsja, ik wil niet op een vuilnisbelt etrchtkomen als ik A.N. verlaat....

Come l'altre verrem per nostre spoglie,
   ma no pero ch'alcuna sen rivesta, che non
   e giusto aver cio ch'om si toglie.
   Qui le strascineremo, e per la mesta
   selva saranno i nostri corpi appesi,
   ciascuno al prun de l'ombra sua molesta.
Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 29   Go Up
  Print  

Jump to: