Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Wat doen we verkeerd bij het schoonmaken van het toilet?  (Read 2142 times)
ToriMod
Moderator
MamjoDon

« on: 23-08-2016, 01:12:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het toilet schoonmaken, volgens schoonmaakexperts kan het stukken beter. Met een beetje vloeibare reiniger spuiten, wat blokjes in de pot hangen en lichtjes borstelen is niet genoeg. Schoonmaakgoeroes pakken het grondiger aan en geven hun tips.

Leslie Reichert, eigenaresse van een schoonmaakbedrijf en de zogenaamde 'koningin van de porseleinen troon', heeft naar eigen zeggen meer dan 11.000 toiletten schoongemaakt in haar leven. Zij gebruikt een schoonmaakregime dat sterk afwijkt van dat van de gemiddelde poetser.

Dagelijks en wekelijks
Zo geeft ze het toilet een dagelijkse onderhoudsbeurt om de wekelijkse schoonmaak minder zwaar te maken. Ze borstelt de binnenkant van het toilet met water na het doortrekken.

Haar wekelijkse schoonmaak van de binnenkant begint met het dichtdraaien van de watertoevoer naar het toilet en doorspoelen tot de pot leeg is. Daarna doet Reichert haar zelfgemaakte wc-poeder in de pot, doet ze haar rubberen handschoenen aan en begint ze te poetsen met een schuurspons. Ze komt onder de rand met een toiletborstel met gebogen kop.

Daarna schenkt ze nog een kopje gedistilleerde witte azijn in de pot en laat ze het geheel een uur intrekken, voordat ze het water weer aanzet en het toilet doorspoelt. De buitenkant van het toilet maakt ze schoon met een vochtige microvezeldoek.

Reichert besteedt verder nog aandacht aan het schoonmaken van het reservoir zodra er slijm in zit, wat de meeste mensen vergeten te doen, en het schoonhouden van de toiletborstel met een mengsel van witte azijn, Tea Tree olie en aromatische oliƫn.

Goed streven
De Nederlandse poetsgoeroe Diet Groothuis vindt het regime van Reichert een goed streven, maar niet realistisch. ,,Het regime van Reichert is heel erg nauwkeurig en grondig, maar ik denk niet dat mensen met een druk bestaan de tijd hebben om haar tips uit te pluizen. Je moet ook maar de tijd hebben om uit te vinden waar je al die schoonmaakmiddelen moet kopen als je daar geen weet van hebt."

Groothuis doet het daarom anders. ,,Ik maak een keer in de week een sopje van soda of schoonmaakazijn en begin met schrobben met een goede microvezeldoek. Eerst doe ik het wastafeltje, daarna de toiletpot van buiten en de binnenrand, inclusief de bril. In de pot giet ik een scheut schoonmaakazijn en laat dat tien minuten intrekken. Daarna boen ik de pot met een toiletborstel."

Ze zegt dat we ,,al dat veelkleurige geweld uit de supermarkt" of bleek niet nodig hebben. ,,Die zijn alleen maar milieuonvriendelijk en maken het toilet echt niet beter schoon."

Aandachtspunten
Groothuis schenkt ook aandacht aan onderdelen buiten de pot zelf. ,,Ik heb onderzoeken gelezen waarin wordt gezegd dat de deurklink van de toiletdeur en de spoelknop de onderdelen zijn waar de meeste bacteriƫn zitten. Dus die poets ik extra grondig met mijn sopje. En vieze luchtjes verdrijf ik met lucifers. Als je er een aansteekt na het poepen, dan verdwijnt de lucht vanzelf. Als dat niet genoeg is, dan kun je nog etherische oliƫn mengen met water in een plantenspuit en een beetje daarvan sprayen."

Ook maakt ze regelmatig de vloer schoon met groene zeep en raadt ze aan om dat minimaal een keer in de week te doen in een huishouden met mannen. ,,Want anders blijven al die vieze spetters gewoon liggen."

http://www.ad.nl/bizar/wat-doen-we-verkeerd-bij-het-schoonmaken-van-het-toilet~a13a698c/
ingewikkeld
Guest
« Reply #1 on: 23-08-2016, 12:17:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Heb niet elke dagtijd om het zo te doen elke dag borstelen altijd na het poepen als de mannen in huis slapen toilet met een doek met schoonmaakmiddelen schoon vegen rondom het toilet voor hun plasspetters
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: