+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Recepten (en andere bori tori)» Kip van Kam-Yin.
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Kip van Kam-Yin.  (Read 3779 times)
Kimmy
Guest
« on: 03-03-2017, 05:11:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wie weet hoe ze de kip maken bij Kam-Yin ?
Lekkerbek
Guest
« Reply #1 on: 03-03-2017, 11:12:33 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wie weet hoe ze de kip maken bij Kam-Yin ?

Je moet een hele kip koken en ook heel roosteren. Schoonmaken. wassen met citroen ook in de buik. Dan maak je in een kommetje een marinade van 1theelepel soja saus,  1 theelepel suiker, 4 knoflook, 1 theelepel 5 spice poeder (bruine chinese poeder) en een dopje rum of vieux. Je doet ook 2 steranijs erbij en die stop je in de buik. De totale marinade. Voor de buitenkant - ongeveer een theelepeltje soja saus alleen voor het lichte bruine kleurtje. Gewoon even inwrijven. Ik marineer de kip een dag tevoren en de avond keer ik hem nog om zodat de marinade aan de binnenkant overal komt.

Dan zo'n 1,5 uur op 180 gr. in de oven rustig roosteren en omkeren.

Let op: Ruim van tevoren roosteren. De kip uit de jus halen en laten uitlekken. De kip moet totaal afgekoeld en koud zijn - desnoods uit de koelkast om het mooi te kunnen hakken. Als je het heet gaat hakken "spat' hij uit elkaar en krijg je niet van de mooie stukjes als bij Kam Yin. Succes  Wink
@ Lekkerbek
Guest
« Reply #2 on: 03-03-2017, 18:07:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je moet een hele kip koken en ook heel roosteren. Schoonmaken. wassen met citroen ook in de buik. Dan maak je in een kommetje een marinade van 1theelepel soja saus,  1 theelepel suiker, 4 knoflook, 1 theelepel 5 spice poeder (bruine chinese poeder) en een dopje rum of vieux. Je doet ook 2 steranijs erbij en die stop je in de buik. De totale marinade. Voor de buitenkant - ongeveer een theelepeltje soja saus alleen voor het lichte bruine kleurtje. Gewoon even inwrijven. Ik marineer de kip een dag tevoren en de avond keer ik hem nog om zodat de marinade aan de binnenkant overal komt.

Dan zo'n 1,5 uur op 180 gr. in de oven rustig roosteren en omkeren.

Let op: Ruim van tevoren roosteren. De kip uit de jus halen en laten uitlekken. De kip moet totaal afgekoeld en koud zijn - desnoods uit de koelkast om het mooi te kunnen hakken. Als je het heet gaat hakken "spat' hij uit elkaar en krijg je niet van de mooie stukjes als bij Kam Yin. Succes  Wink

Hartelijk dank  Lekkerbek,ik duik nu de keuken in.
@Kimmy
Guest
« Reply #3 on: 03-03-2017, 21:55:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hartelijk dank  Lekkerbek,ik duik nu de keuken in.
Graag gedaan. Laat weten hoe het smaakt. Moet een hele kip zijn anders krijg je het witte vlees van binnen niet. Hen ooit ook bouten geprobeerd maar het nadert het resultaat van die van de hele kip niet,
@ Lekkerbek
Guest
« Reply #4 on: 04-03-2017, 17:07:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Graag gedaan. Laat weten hoe het smaakt. Moet een hele kip zijn anders krijg je het witte vlees van binnen niet. Hen ooit ook bouten geprobeerd maar het nadert het resultaat van die van de hele kip niet,

Lekkerbek,de kip is Overheerlijk,ik had niet alles in huis wat je zei dus
heb ik het maar met bouten gemaakt en heb
zelf maar een kruidenmengsel gemaakt maar de volgende keer doe ik
precies wat je gezegd hebt,nogmaals Hartelijk Dank.
@Kimmy
Guest
« Reply #5 on: 04-03-2017, 21:27:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Lekkerbek,de kip is Overheerlijk,ik had niet alles in huis wat je zei dus
heb ik het maar met bouten gemaakt en heb
zelf maar een kruidenmengsel gemaakt maar de volgende keer doe ik
precies wat je gezegd hebt,nogmaals Hartelijk Dank.

Mooi! Graag gedaan. Succes de volgende keer
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: