+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Na so a tori deh!» De vijgenboom
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: De vijgenboom  (Read 752 times)
Yeshua!
Guest
« on: 18-05-2018, 07:44:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Graag wil ik het verhaal van Jezus en de vijgenboom verklaren. Ik las hier een reactie van iemand die, misschien terecht, verzuchte: "Jezus vervloekt een vijgenboom, hoezo dan?"

Zoals de meeste Bijbelse verhalen gaat ook dit over 'de interne mens': als je leest dan staar er "de vijgenboom was in zijn weg.' Een vijg is een naar binnen bloeiende vrucht. Deze boom droeg geen vrucht. De boom stond dus 'in zijn weg' dat betekent dat hij/jij er door geblokeerd wordt in zijn/jouw gebed/meditatie. De bladeren zijn gedachten, emoties. Zij blokeren het zonlicht (Yeshua) en daarom geen vrucht; geen verlicht hart.
Het hele verhaal is dus een allegorie. Yeshua vervloekt niet de boom, maar oordeelt de mens die niet de vruchten draagt van zijn/haar gebed, die niet zijn/haar hart verlicht. Met andere woorden; als het je niet lukt om je negatieve ideeen, pijnlijke emoties/herinneringen te controleren, in te dammen, zul je niet Gods liefde kunnen voelen; je zult geen vrucht dragen.
btw ben dus niet druk met tattoos, maar, maak de beker van binnen schoon. want van daaruit drinkt gij, toch?
Mooi he... maar alle kerken en priesters laten u nooit de soterische waarheden van De Bijbel zien/horen. Ga op onderzoek. Zoekt en gij zult vinden
grrrrr
Guest
« Reply #1 on: 26-05-2018, 16:59:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Jaloerse kawlo hater, pussy ass bitch.
Ik ben ze geen ka verschuldigd, ik heb nooit op ze geslapen. ik sliep op me zelf.

En ik heb de afgelopen 8 jaar niet naar barbie gekeken op rtl 7. bitchboy
Jaren op straat & nachten in dopehandel, Kom me lullen pussy, ik eet je op, ik lust je rauwwww.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: