hoe maak je persad?

(1/2) > >>

_MG_ anoniem:
hallo, kan iemand me het recept van persad geven, als ik me niet vergis zijn er twee soorten eentje is met blom gemaakt en die andere met griesmeel denk ik, ik ben meer geintereseerd in die ven griesmeel, hoe maak ik dat precies? thanks :huh:  :please:  

Guest:
wat is dat?

_MG_ iman:
Ik heb het recept  van persaad  (Halwa)

De ingredi├źnten:
Dit Halwa recept is voor 2 personen:
50 gram griesmeel.
50 gram suiker.
1,5 dl water of melk (melk geeft de halwa een vollere smaak, zelf vind ik water lekkerder.)
olie of roomboter (roomboter geeft wederom een vollere smaak, ik prefereer olie.)
2 eetlepels aan extra dingen.
extra dingen kunnen zijn: (gewelde) rozijnen, amandel schaafsel, kokosnoot schaafsel, stukjes noot of kardemon pitjes.
Tip: waarneer je 1 dl water gebruikt ipv 1,5 dan wordt de halwa compacter en kun je er een balletje van draaien.

Los de suiker op in het water.
Warm de olie op in een pan. Voeg hier het griesmeel aan toe en roer deze 5 seconde door de olie. Voeg daarna meteen het water met de suiker toe. Goed blijven roeren, zodat de halwa niet in je pan aankoekt en alles langzaam in een vaster geheel overgaat.
Voeg tot slot de extra dingen toe

Ik hoop dat het lukt! Ik heb het recept  toendertijd ook met veel moeite gevonden op het net.

Veel succes!

Guest:
Persaad bestaat uit een aantal verschillende zoete gerechten, Waar u het over heeft is mahembhok, bij de islamieten halwa genaamd.

ook op sranang kukru kunt u de recepten hiervoor vinden.

succes

jks1977:
Membhok

Nodig:
200 gram griesmeel
100 gram rozijnen
50 gram ghee (hindoestaanse boter) ├│f roomboter
250 gram suiker
1 liter melk

Bereiding:
Week de rozijnen in ruim water.

Smelt de ghee of roomboter In een ruime pan (wok) en voeg de griesmeel toe. Op een hoog vuur steeds omscheppen, totdat de griesmeel gebakken is (het moet goudbruin worden. Breng intussen de melk in een andere pan aan de kook.

Voeg bij de gebakken griesmeel de suiker, en rozijnen toe en schep het geheel goed door elkaar. Beetje bij beetje de warme melk erbij gieten en blijven omscheppen. Er mogen geen klontjes ontstaan. Als je een stevige massa hebt is je gerecht klaar. Laten afkoelen en dan pas eten.

Let op: Het lijkt weinig, maar 200 gram griesmeel zwelt aardig op, tot een flinke hoeveelheid! Je kunt uiteraard minder maken! Membhok blijft zeker wel een paar dagen goed.

Groetjes, Kareena

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Reply