Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Chili: Politie valt kantoren katholieke kerk binnen  (Read 715 times)
@kcawora
Guest
« on: 16-06-2018, 13:44:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Politie en openbare aanklagers in Chili hebben een inval gedaan in kantoren van de rooms-katholieke kerk en hebben documenten in beslag genomen. De actie komt midden van een kindermisbruikschandaal, dat geprobeerd is in de doofpot te stoppen.

De verrassingsinvallen vonden plaats in de hoofdstad Santiago en in de stad Rancagua. Ze komen terwijl twee afgevaardigden van het Vaticaan in Chili zijn om de beweringen te onderzoeken en bisdommen te adviseren hoe te reageren. Paus Franciscus heeft maandag het aftreden van drie Chileense bisschoppen in de nasleep van het schandaal geaccepteerd.

Onder hen is de controversi├źle Juan Barros die ervan werd beschuldigd dat hij het seksueel misbruik van priester Fernando Karadima in de jaren tachtig en negentig had verdoezeld. Officier van justitie Emiliano Arias zei dat de razzia's op woensdag goed waren verlopen. "Dit is geen onderzoek tegen de katholieke kerk, maar eerder een onderzoek naar meldingen van seksueel misbruik door leden van de kerk die minderjarigen hebben misbruikt," zei hij.

Aartsbisschop van Santiago, kardinaal Ricardo Ezzati, zei dat kerkfunctionarissen de aanklagers alle gevraagde documentatie hadden gegeven en dat ze samenwerkten met het rechtssysteem.

De pauselijke gezanten aartsbisschop Charles Scicluna en monseigneur Jordi Bertomeu zijn voor hun tweede bezoek aan Chili om verklaringen af te nemen van slachtoffers. Ze hebben al een rapport opgesteld waarin staat dat de Chileense kerk gevallen van misbruik heeft afgedekt en bewijsmateriaal heeft vernietigd.

Paus Franciscus raakte betrokken bij het schandaal rond Juan Barros toen hij de bisschop verdedigde tijdens zijn bezoek aan Chili in januari. Op dat moment zei hij dat beschuldigingen tegen de bisschop "laster" waren. Later verontschuldigde hij zich bij de slachtoffers en zei: "Ik bied hen mijn excuses aan als ik hen pijn heb gedaan zonder het te beseffen, maar het was een wond die ik zonder betekenis heb toegebracht."

In Chili zijn ongeveer 80 rooms-katholieke priesters opgegeven aan autoriteiten voor vermeend seksueel misbruik in de afgelopen 18 jaar. Onder paus Franciscus is een Vaticaanse commissie opgericht om seksueel misbruik te bestrijden en slachtoffers te helpen.

┬░┬░┬░┬░┬░┬░┬░┬░┬░

beesten zijn het de katholieke kerk heeft ook veel nazi geholpen een nieuw bestaan op te bouwen en pedofielen gaan natuurlijk overal waar kinderen zijn dat is t probleem omdat iedereen denkt ach t zijn christenen of gelovige mensen dus ze zullen onze kinderen niets aan doen

ook vindt ik dat men het niet normaal moet gaan vinden dat bijvooreeld homo en lesbiennes met elkaar kunnen trouwen en kinderen adopteren die zijn per definitie pedofielen en men kan niet van mij verwachten dat ik het normaal vindt want ik vind dat een huwelijk tussen een man en vrouw is en niets anders

kortom ben je homo of lesbisch blijf uit m'n buurt jou sexuele voorkeur kan ik nooit normaal vinden en de gedachte alleen om met jou om te moeten gaan frustreert en terroriseert mij in gedachten

gewoon smerig en pervers

maar de katholoieke kerk staat wel bekend om meer dingen ik heb hele slecht ervaringen met ze

ze wilden het centrum van geloof verplaatsen van Jeruzalem naar Rome met een nieuwe taal (latijns) en nieuwe indoctrinatie

moet niets van italianen hebben vergeet niet wat mussolini heeft gedaan in afrika het zijn een stelletje fascisten

ben blij dat de ogen open gaan van mensen in de hele wereld

wees voorzichtig verttrouw je kinderen niet zomaar aan vreemden

erg hoor vooral als ze denken dat ze god's werk doen WALGELIJK om van te braken

dat komt ervan als je mensen met afwijkende sexuele voorkeuren gaat behandelen alsof ze normaal zijn

ze gaan abnormale dingen doen ze zijn gewoon niet te vertrouwen

dus weg met de gay pride en al die sh!t weg ermee !
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: