+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Nieuws» artikel 1 is bij1 geworden
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: artikel 1 is bij1 geworden  (Read 743 times)
@kcawora
Guest
« on: 17-12-2018, 16:16:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ben benieuwd hoe ze het gaan doen landelijk
 ik vind het jammer dat ze http://www.bij1.org/news/algemeen/amsterdams-joods-akkoord-17760 niet hebben ondertekend ze hebben wel uitgelegd waarom  maar het blijft vreemd
ik vind het te ver gaan om Israel te veroordelen en weg te zetten als een apartheidsstaat gelet op de geschiedenis
minpuntje dus
verder vind ik dat ze het debat over de pieten kwestie goed en duidelijk hebben overgebracht

maar dat is mijn mening

lees het NIW  neem nu een abonnement op het NIW www.niw.nl
@kcawora
Guest
« Reply #1 on: 18-12-2018, 12:54:13 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

https://www.niw.nl/de-definitie-die-niemand-las/

stukje

Zo zijn we in de krankzinnige situatie beland dat politieke partijen bij hun beslissing wat antisemitisme is, niet luisteren naar de slachtoļ¬€ers ervan, maar naar hen die ā€“ mogelijk ā€“ dader zijn. Waar linkse partijen onmiddellijk de term ā€˜blankā€™ vervingen door ā€˜witā€™ omdat zwarte activisten dit eisten, vinden de slachtoļ¬€ers van Jodenhaat geen gehoor. Integendeel, de politici leggen hun oor juist bij de organisaties die geen enkel belang bij de bestrijding van antisemitisme hebben. Het is alsof je de Moslimbroederschap vraagt wat je deļ¬nitie van terrorisme zou moeten zijn of aan de Ku Klux Klan of iets wel of geen racisme is. Of zijn linkse politici bang onder ogen te zien dat hun eigen motieven minder zuiver zijn dan zij zichzelf jarenlang hebben voorgespiegeld?

Institutioneel antisemitisme
In Amsterdam in ieder geval niet. Daar tekenden op Denk en Sylvana Simonsā€™ Bij1 na alle in de gemeenteraad vertegenwoordigde partijen het Amsterdam Joods Akkoord, dat wel degelijk uitgaat van de IHRA-deļ¬nitie. Het is bizar dat veel van diezelfde partijen op landelijk niveau tegen dezelfde deļ¬nitie stemmen die zij in de hoofdstad juist omarmden. D66 spant daarin de kroon. Die partij gaat in tegen de oproep van de meerderheid van het door haar zo geliefde Europees Parlement de deļ¬nitie aan te nemen. Blijkbaar is bij de sociaalliberalen de afkeer van antisemitismebestrijding groter dan de liefde voor Europese eenwording.

De PvdA, GroenLinks en de SP hebben Jeremy Corbyns Labour links ingehaald door de werkdeļ¬nitie af te wijzen. Deze is overigens al geldend recht in verschillende Europese landen, waaronder Duitsland en Oostenrijk. U leest het goed, de Duitsers en de Oostenrijkers gaan verder in de bestrijding van Jodenhaat dan Nederland. Waarom is dit? Laten wij hierbij de term ā€˜institutioneel antisemitismeā€™ introduceren, naar analogie van ā€˜institutioneel racismeā€™. Deze in progressieve kringen zeer populaire term wijst op een soort impliciet, ā€˜in ons dna verwevenā€™ racisme, een vergif dat haast ongemerkt onze instellingen ā€“ dus ook de politiek ā€“ is ingeslopen.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: