Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: rare berichten uit Suriname ivm vondst coca ziekte president etc  (Read 1425 times)
@kcawora
Guest
« on: 17-01-2019, 09:56:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

in [http://www.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/50802]dit[/url] bericht

Niet 2344,5 kilogram, maar iets meer dan 2200 kilogram is dinsdag 8 januari onderschept op de Jules Sedney haven in Paramaribo. Dit meldt het Korps Politie Suriname op zijn website. Politiewoordvoerder Humphrey Naarden zegt aan Starnieuws dat hij het nettogewicht van de drugs van de Narcotica Brigade heeft doorgekregen.

Naarden ontkent dat er 4850 kilo cocaïne zat in de containers, zoals de Nederlandse krant De Telegraaf, dat heeft gemeld. De krant baseert dit op anonieme bronnen in de haven van Paramaribo die regelmatig het medium tippen over drugsvangsten. "Dit is niet waar," zegt de politiewoordvoerder resoluut. "Het gaat om iets meer dan 2200 kilogram".

De drugs zullen donderdag in Brokopondo worden vernietigd in bijzijn van onder andere de media. Dinsdag zijn vier personen, de inklaarders Hillary, G. (55), Vanella, M. (30), de douaneambtenaar 49-Dharmindersingh, A. (39) en de vrachtwagenchauffeur Shailindra, O. (43) in verzekering gesteld.

De arrestaties volgenden een dag nadat de ondernemer Nitender Oemrawsingh dood is aangetroffen op het strand in buurland Guyana. Zijn familie heeft het ontzielde lichaam intussen geïdentificeerd.

kort na het verschijnen van dit bericht verschijnt dit bericht http://www.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/50812

ik ben niet van de prive of telegraaf maar blijf de gang van zaken vreemd vinden deze president moet gewoon aftreden gelet op z'n verleden allerlei rare mensen houden hem de hand boven t hoofd als ik hem was zou ik de eer aan mezelf houden en aftreden de leugens zijn gewoon niet meer te verdoezelen

@kcawora
Guest
« Reply #1 on: 17-01-2019, 10:17:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

in [http://www.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/50802]dit[/url] bericht

Niet 2344,5 kilogram, maar iets meer dan 2200 kilogram is dinsdag 8 januari onderschept op de Jules Sedney haven in Paramaribo. Dit meldt het Korps Politie Suriname op zijn website. Politiewoordvoerder Humphrey Naarden zegt aan Starnieuws dat hij het nettogewicht van de drugs van de Narcotica Brigade heeft doorgekregen.

Naarden ontkent dat er 4850 kilo cocaïne zat in de containers, zoals de Nederlandse krant De Telegraaf, dat heeft gemeld. De krant baseert dit op anonieme bronnen in de haven van Paramaribo die regelmatig het medium tippen over drugsvangsten. "Dit is niet waar," zegt de politiewoordvoerder resoluut. "Het gaat om iets meer dan 2200 kilogram".

De drugs zullen donderdag in Brokopondo worden vernietigd in bijzijn van onder andere de media. Dinsdag zijn vier personen, de inklaarders Hillary, G. (55), Vanella, M. (30), de douaneambtenaar 49-Dharmindersingh, A. (39) en de vrachtwagenchauffeur Shailindra, O. (43) in verzekering gesteld.

De arrestaties volgenden een dag nadat de ondernemer Nitender Oemrawsingh dood is aangetroffen op het strand in buurland Guyana. Zijn familie heeft het ontzielde lichaam intussen geïdentificeerd.

kort na het verschijnen van dit bericht verschijnt dit bericht http://www.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/50812

ik ben niet van de prive of telegraaf maar blijf de gang van zaken vreemd vinden deze president moet gewoon aftreden gelet op z'n verleden allerlei rare mensen houden hem de hand boven t hoofd als ik hem was zou ik de eer aan mezelf houden en aftreden de leugens zijn gewoon niet meer te verdoezelen

de coupplegers vertonen symptonen van coca junkies vooral grootheidswaan komt naar voren misschien hebben ze hun fix gekregen wie weet maar no mang waarom zijn jullie zo bang voor ze pak ze gewoon op en berecht ze laat t stoppen laat t niet erger worden
@kcawora
Guest
« Reply #2 on: 17-01-2019, 14:13:18 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wat ik ook zo raar vindt is dat hij bij verstek is veoordeeld in nederland en ze zijn zo tolerant wat drugs betreft ik wil de boel niet opstoken hoor maar ik ben t zo zat dit gedonder hij moet nu toch wel door hebben dat het door hem komt dat het niet goed gaat met de economie van t land

maar ja hoe meer ik erover praat hoemeer zijn aanhang groeit en de weerzin tegen mij toeneemt

hoe komt dat
@kcawora
Guest
« Reply #3 on: 04-02-2019, 16:40:54 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

http://dagbladdewest.com/2019/02/02/suriname-een-narcostaat/

Suriname is in de afgelopen periode meerdere malen in het nieuws verschenen als te zijn een narcostaat,  dit vanwege de vele drugsvangsten in ons land. Maar zijn wij daadwerkelijk een narcostaat? Daar begint het wel op te lijken, want hoewel er in ons land geen cocaplantages zijn en ook geen synthetische drugs worden gemaakt, voldoen wij wel aan de definitie van een narcostaat. Een narcostaat is namelijk een land waarin drugs gemakkelijk te krijgen zijn en dat beheerst wordt door de drugshandel. Veel economen hebben al onomwonden gezegd dat onze economie in stand wordt gehouden door drugsgelden. We produceren geen drugs, maar ons land wordt wel gebruikt als doorvoerland – via ons land worden drugs vervoerd naar Europa. Dit hebben wij de afgelopen periode duidelijk ervaren met de vele drugsvangsten op onze haven, maar ook in België en Nederland. Het is aan de regering om de drugshandel voortvarend aan te pakken. Echter zien wij een te passieve houding van de regering wanneer het aankomt op de drugsbestrijding. Als land is het belangrijk dat wij onze grenzen beter bewaken. Dit vergt meer investering in defensie en een nauwere samenwerking met onze buurlanden. De huidige regering heeft in acht jaar tijd heel weinig gedaan om de drugshandel aan te pakken. Tot op heden is er bij geen van de grote drugsvangsten een volledige rapportage gedaan. Nog verrassender waren de woorden van korpschef Roberto Prade dat de ‘’grote boys’’ achter de drugsvangsten moeilijk te achterhalen zijn. Als de korpschef met zo een houding rondloopt, hoe moeten andere landen dan naar ons kijken? Hoe veilig kan de burger zich voelen met deze korpschef? Met zijn uitspraken geeft hij de ‘grote boys’ het gevoel dat zij rustig door kunnen gaan met hun criminele activiteiten, de pakkans is immers gering.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: