+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Tori Oso» Huis kopen in 2019 wie ook?
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Huis kopen in 2019 wie ook?  (Read 2395 times)
Eigenhuis
Guest
« on: 10-02-2019, 17:29:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb spijt als de haren op mijn hoofd dat ik niet eerder een huis heb gekocht, vroeger kon je alles mee financieren, mijn zus heeft zelfs haar keuken en parkeerplek meegefinancieerd,  in die tijd had ik ook een  vaste baan, maar ik woonde zo prettig in mijn huurhuis, waardoor ik ben blijven zitten.
Nu wil ik eindelijk kopen en het kost een vermogen, en ik heb ook nog eens de wens voor een nieuwbouw woning, ik keek op funda en voor een 3 kamer woning durft men gewoon 300.000 te vragen...hoe dan?Huh?

Wie is er net als ik ook op huizenjacht en wie loopt er ook tegen de torenhoge prijzen aan.
Ik kan ook  bestaande bouw kopen het eigen geld heb ik al, alleen wil ik graag perse een nieuwbouw woning.
Zijn er nog mensen met tips hier?
geen nieuwbouw
Guest
« Reply #1 on: 28-02-2019, 20:37:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Nieuwbouw heeft alle verborgen gebreken en verrassingen in petto bij bestaande bouw is het meeste al bekend. Stel je krijgt een verzakking die pas na een tijdje zichtbaar is. Maar voorafgaand heb je al wel mankementen met de riolering denk aan vocht stank etc. Succes.
Dokter Rossi
Guest
« Reply #2 on: 14-04-2019, 17:48:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Koop voorlopig helemaal geen huis want de markt is compleet gek geworden. Huizen zijn door schaarste qua prijs gigantisch gestegen en staan niet meer in verhouding tot. Zoek in deze markt rustig een huurhuis en wacht tot de markt tot inkeer gekomen is. De prijs die je nu betaalt is te hoog waardoor je met een veel te hoge hypotheek komt te zitten en geloof me, de economie loopt op korte termijn nog wel averij op en dan is het risico dat je huis onderwater staat veel te groot. Oftewel, de prijs die je in deze markt betaalt ga je er niet meer voor krijgen. Zeker niet omdat jij op jouw beurt naast de hoge prijs ook de kosten/koper er nog bij op moet tellen dus dat maakt het huis meteen al een slag duurder. Zou overigens wel nieuwbouw doen, je kunt dan alles naar eigen hand zetten, je bent de eerste bewoner en weet wat er met het huis gebeurd is en je hebt bovendien 15 jaar garantie en gebreken komen echt wel eerder naar boven. Daarnaast is nieuwbouw vrij op naam en zit je niet aan die kosten/koper shit vast. Voordeel is dat als je nu huurt en de economie klapt in jij als huurder, mits je inkomen toereikend is, vrij eenvoudig een hypotheek gaat krijgen. Je hoeft immers niet eerst een huis te verkopen in een slechte markt met alle risico's van dien en loopt geen risico om met dubbele lasten te zitten. Huur kun je gewoon opzeggen.
Jerry
Guest
« Reply #3 on: 16-04-2019, 15:27:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

In 2013 werd een eengezinswoning in de omgeving van Bankrashof in Amstelveen verkocht voor 245.000. De koper heeft deze woning na onderhandelen gekocht voor 227.500 euro.
In die tijd waren er weinig kopers en als koper kon je fors lager bieden. Enkele weken geleden zag ik in dezelfde straat een soortgelijke woning met een vraagprijs van 485.000 euro.
Ik acht de kans dat deze woning zelfs boven de vraagprijs is verkocht erg groot, omdat er rond de grote steden veel meer vraag is dan aanbod.
Nu de rente laag is kan het voordeliger zijn om te kopen dan te huren. Ik ben al een tijdje aan het kijken en heb ook op verschillende woningen geboden. Vaak tussen de 5 en 10.000 boven de vraagprijs, maar ook dat is niet gelukt. Onlangs heeft iemand 285.000  geboden voor een woning terwijl de vraagprijs 250.000 was, in Zaandam. Ik blijf proberen en kijk nu ook iets verder, zoals Almere Poort. Ik wil niet te ver van Amsterdam wonen, maar als je minder kritisch bent kan je in plaatsen als Maarsen rond de 3 ton een mooie rijtjeswoning kopen. Ik denk niet dat de prijzen op korte termijn zullen zakken. Nieuwbouw is erg duur en mijn voorkeur gaat uit naar bestaande bouw.   
Denk je
Guest
« Reply #4 on: 30-06-2019, 14:05:33 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Koop voorlopig helemaal geen huis want de markt is compleet gek geworden. Huizen zijn door schaarste qua prijs gigantisch gestegen en staan niet meer in verhouding tot. Zoek in deze markt rustig een huurhuis en wacht tot de markt tot inkeer gekomen is. De prijs die je nu betaalt is te hoog waardoor je met een veel te hoge hypotheek komt te zitten en geloof me, de economie loopt op korte termijn nog wel averij op en dan is het risico dat je huis onderwater staat veel te groot. Oftewel, de prijs die je in deze markt betaalt ga je er niet meer voor krijgen. Zeker niet omdat jij op jouw beurt naast de hoge prijs ook de kosten/koper er nog bij op moet tellen dus dat maakt het huis meteen al een slag duurder. Zou overigens wel nieuwbouw doen, je kunt dan alles naar eigen hand zetten, je bent de eerste bewoner en weet wat er met het huis gebeurd is en je hebt bovendien 15 jaar garantie en gebreken komen echt wel eerder naar boven. Daarnaast is nieuwbouw vrij op naam en zit je niet aan die kosten/koper shit vast. Voordeel is dat als je nu huurt en de economie klapt in jij als huurder, mits je inkomen toereikend is, vrij eenvoudig een hypotheek gaat krijgen. Je hoeft immers niet eerst een huis te verkopen in een slechte markt met alle risico's van dien en loopt geen risico om met dubbele lasten te zitten. Huur kun je gewoon opzeggen.

Maar denk je dat de huizenmarkt gaat instorten?
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: