+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Oema Sani» mijn schaamlip heeft een abses.
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: 1 [2] 3   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: mijn schaamlip heeft een abses.  (Read 4259 times)
debby
Guest
« Reply #15 on: 09-06-2006, 08:26:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik denk dat het zeker verstandig is je te laten controleren door een arts. Je weet niet wat het is en of het ooit nog terug komt. Als je zelf iets gaat doen weet je niet wat voor effect het zal hebben en dan duurt het misschien langer voor je ervanaf bent.

De arts kan het misschien ook niet met zekerheid zeggen maar die weet wel een behandelmethode.

Pas vooral op met sex en zeg eerlijk tegen je vriend dat hij bepaalde zaken niet kan doen omdat je niet zeker weet wat het is.
Neem het vooral serieus en ga niet af op die rare adviezen van mensen.
Guest
Guest
« Reply #16 on: 09-06-2006, 11:40:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

rare adviezen?ik ben toevallig doktersassistente dus ik weet echt wel waar ik het over heb hoor! meid probeer rustig die zalf eerst als het binnen 3 dagen niet is geslonken of weg is,ga dan naar je huisarts...sucses :roos:  :giveflower:  
Naked_Truth
MamSenior

« Reply #17 on: 10-06-2006, 12:12:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn god. Ik had het laatst ook. het zat tussen mij lies en schaamlip. Ik heb het wel eens eerder gehad maar dan deed het geen pijn en kwam er naar een paar dagen pus uit en ging het weer weg.

maar nu werd het maar groter en groter. Het deed zo'n pijn dat ik haast niet meer kon lopen. De dokter sprayde er koelvloeistof op en toen sneed ze met een mes op die bobbel. Ik voelde het gewoon. Er kwam bijna niks uit dus ze moest nog een keer snijden. toen kwam er troep uit. Ik moest 4 keer per dag met de douchestraal erop zodat de snee openbleef. naar een paar dagen was het meeste weg en ging de snee een beetje dicht.  

Vorige week werd ik ongesteld en ik denk omdat het door maandverband broeierig word dat er weer pus uit kwam. maar nu heb ik er nog steeds last van. ik vind het vies en irritant. nu zit er weer een korstje op en ik hoop dat dat ding nu wegblijft.

hebben jullie er ook zo lang last van gehad of moet ik naar de dokter om ernaar te laten kijken?
 Shocked  

Een dove heeft gehoord hoe een stomme heeft verteld dat een blinde heeft gezien hoe een lamme heeft gelopen!
(M.A.W. NO BRIBI DENG LE SA SMA E FERTERI)!

M.
Guest
« Reply #18 on: 10-06-2006, 18:18:41 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

rare adviezen?ik ben toevallig doktersassistente dus ik weet echt wel waar ik het over heb hoor! meid probeer rustig die zalf eerst als het binnen 3 dagen niet is geslonken of weg is,ga dan naar je huisarts...sucses :roos:  :giveflower:
toen ik aan de dokter vroeg om trekzalf te gebruiken zei ze dat dat niet zou helpen.Huh waarom zeg jij van wel??
Guest
Guest
« Reply #19 on: 12-06-2006, 09:07:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wat is abses als ik vragen mag?
EN HOE KRIJG JE DAT. Door het vremmdgaan van je partner of ben jij vreemdgegaan.

Hoe eigenlijk
bakra_MG_
Guest
« Reply #20 on: 01-07-2006, 23:40:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ok nou ik moet eerlijk zeggen ja het doet pijn maar wat de meeste vrouwen doen is je er druk over maken en naar de dokter gaan zalfjes erop smeren eraan lopen knijpen en denken dat het herpus is nou maak je a.u.b niet druk en ga er vooral niet aan zitten het gaat vanzelf weg ik heb er ook af en toe last van en meestal in en rond de pereode dat ik mestrueer en ik doe er hellemaal niks aan en gaat dan van zelf weer weg .
waarom zou je er van alles aan gaan doen terwijl het vanzelf weg gaat ?
het kan idd door een strakke broek komen of omdat je hormonen bezig zijn  we hebben er allemaal wl eens last van en dat over ingegroeide haarthes dat kan zo zijn maar ik raad iedereen ook aan om juist niet te scheren als je dat heb en goed schoonmaken met water dus zorg ervoor dat je geen zeep of douchegel in de buurt komt als je gaat douche inzepen en gelijk spoelen zodat het niet de kans heeft om in de buurt te komen  maar maak je echt tniet druk als je dat heb gaat echt wel vanzelf weg  :roos:  
cinnamon ta seti queen
MamJoraan

« Reply #21 on: 04-07-2006, 10:11:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je kunt op een abces groene kleipasta doen. Dit heeft dan het effect van een trekzalf, maar is 100% natuurlijk.
Het aanstippen van het abces (ook die van ingegroeide haartjes) met bepaalde essentiƫle oliƫn is ook zeer effectief.
2 maals daags aanstippen staat garant voor een zeer snelle genezing.
Al na 1 keer aantippen merk je dat het aanzienlijk geslonken is en dat binnen 2 a 3 uur!!
Ik geef liever niet zomaar informatie hierover omdat pure essentiĆ«le oliĆ«n soms gevaarlijk kunnen zijn mits je er zorgvuldig mee omgaat. Het is bij abcessen (behalve vanwege ingegroeide haartjes) ook aan te bevelen een kleikuur te doen omdat dit soort huidafwijkingen vaak gepaard gaan met een onevenwichtige darmflora. Zo kun je er defenitiever mee afrekenen. Een klysma is ook een goede optie, voor wie dat aandurft.  huh
Wie graag meer wil weten kan me even pmen.  :roos:

Uitpersen van een abces is trouwens niet raadzaam omdat het wemelt van de bacterieen! Die kunnen op je handen /onder je nagels achterblijven, ondanks goed wassen Het gebied goed desinfecteren na uitbraak van de puist is natuurlijk een must.

Zwarte heksjes mag je niet plagen, dat is vragen om ellende!
Guest
Guest
« Reply #22 on: 04-07-2006, 12:14:51 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

QUOTE (Guest @ Fri 26 May 2006, 16:34)
wat is abses als ik vragen mag? 

EN HOE KRIJG JE DAT. Door het vremmdgaan van je partner of ben jij vreemdgegaan.

Hoe eigenlijk

Abces

Een abces is een hoeveelheid pus (etter) in een niet eerder bestaande holte. Etter in een wel van te voren bestaande holte (galblaas, pleuraholte) heet empyeem.

Abcessen zijn vrijwel altijd het gevolg van een bacteriƫle infectie. De bacteriƫn scheiden toxinen af en veroorzaken het afsterven van cellen ter plaatste en een ontstekingsreactie, die afweercellen aantrekt, die ten dele ook weer dood gaan. Hierdoor ontstaat een holte in het weefsel, gevuld met etter. Etter bestaat uit vervloeide dode weefselcellen, levende en dode bacteriƫn en dode witte bloedcellen, vooral macrofagen.

Abcessen kunnen overal op en in het lichaam voorkomen. Sommige plaatsen worden echter relatief veel vaker getroffen. Hieronder staat een aantal veel voorkomende typen abces, sommige worden in dit artikel behandeld, sommige hebben een eigen artikel.

Locaties en typen
tandheelkunde: de tandarts en de kaakchirurg krijgen relatief vaak met abcessen te maken: Abces (mondheelkunde)
Keel-neus-oor: Op KNO-gebied komt het peritonsillair abces, een complicatie van ontstoken amandelen, relatief vaak voor. Ook in en rond de gehoorgang treden wel eens abcessen op.
borstabces Bij vrouwen komen abcessen van de borstklier geregeld voor, met name bij zogende vrouwen.
hersenabces Zeldzaam maar levensgevaarlijk. Vaak door doorbraak van een infectie elders in de schedel, zoals vanuit een neusbijholte of vanuit het mastoĆÆd.
huid: In de huid komen zeer vaak abcessen voor, iedereen heeft wel eens een steenpuist gehad, andere vormen zijn b.v. hidradenitis suppurativa en abcessen na verwondingen, en abcessen door geĆÆnfecteerde en ontstoken atheroomkysten.
Buik: Ontstoken buikorganen kunnen tot abcessen leiden, b.v. het appendiculair abces wel eens bij blindedarmontsteking, of abcessen rond ontstekingen in de dikke darm.
Anus: Rond de anus treden vaak perianale abcessen op, en abcederende sinus pilonidalis.
Geslachtsorganen: Bij mannen ontstaan er wel eens abcessen in de huid van het scrotum; bij vrouwen vrij geregeld in en om de schaamlippen. De inwendige vrouwelijke geslachtsorganen kunnen tot abcessen in de holte van Douglas of op andere plaatsen leiden.
Vinger: Aan de vingers komen omloopjes (paronychia) voor, etterige ontstekingen van de nagelriem, en fijten, (panaritium).
Ooglid: Hordeolum en chalazion zijn twee soms in abcesjes uitmondende aandoeningen van de oogleden.

Behandeling
Bestaat in het algemeen uit het laten aflopen van de etter, door het abces met een voldoende ruime toegang te openen, meestal met een mes (ubi pus evacua), leidend tot pus bonum et laudabile. Dit is over het algemeen erg pijnlijk doordat het ontstoken weefsel met meer pijn dan normaal reageert op prikkels. Bij grotere ingrepen zal dit daarom niet zelden onder narcose moeten. Plaatselijke verdoving in een ontstoken gebied is minder gewenst. Soms wordt bij oppervlakkige abcessen de gevoeligheid wat verminderd door het gebied met spray koud te maken. Als de etter goed wegkan is dat vaak al voldoende om de genezing te kunnen laten beginnen en zullen antibiotica vaak niet meer nodig zijn. Bij steenpuisten kan meestal beter niet gesneden worden.

tanta ollo
Guest
« Reply #23 on: 04-07-2006, 14:52:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dankje datra,dankje baja.
Guest
Guest
« Reply #24 on: 06-07-2006, 21:23:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

omdat we zaka toemsie faja watra ging daarom,of heb je ook een piercing daar
nou als het zo is dan ben je echt een smerige meid
PEPE
Guest
« Reply #25 on: 11-07-2006, 03:16:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

:oops: JULIE ZIJN GEWOON SLORDIGE MEIDEN
Unkown
Guest
« Reply #26 on: 15-07-2006, 00:18:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hey,
Ik heb/had volgens mij ook zo'n abces op mijn schaamlip. Het is de linker binnenste schaamlip en hij is ongeveer 3 keer zo groot als de ander!! Dit is de 3e dag dat hij er zat en ik heb hem eerst maar gewoon laten zitten. Dat was een verstandige keuze want hij is nunet vanzelf opengebarsten. Er kwam een hele hoop troep uit; voornamelijk pus een een beetje bloed. Daarna heb ik het goed schoongespoeld onder de douche, en nu maar hopen dat het niet terug komt. Dus een tip, raak niet meteen in paniek als je zo'n ding hebt! Ik dacht ook eerst van OMG wat is dit nou weer?? Want het deed echt pijn. Maar nu gaat het wel.
Als het terugkomt ga ik sowieso naar m'n huisarts en 'k ga d'r geen rare zalfjes en dingen op smeren. Al zou het misschien gewerkt hebben bij iemand je weet nooit wat voor effect het bij jou heeft.
Groetjes.
Guest
Guest
« Reply #27 on: 15-07-2006, 01:20:18 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Baja!
Ik zou net t bed induiken om me vrouwtje te verwennen.
Zie alleen abcessen en bloed en pus voor me heen.
Ik ben misselijk!

:mad:  
Guest
Guest
« Reply #28 on: 15-07-2006, 15:20:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb dat nu volgens mij. Ik had me geschoren en heb nu een grote onstoken schaamlip. Ik ben klaar met scheren nooit meer. Dit doet zo ongelovelijk veel pijn. Gisteren dacht ik dat ik dood zou gaan, ik ging liggen, ik kon niets meer. Zitten, lopen, stilstaan zelfs gewoon liggen deed pijn. Ik werd helemaal heet ,verkouden en kreeg een loopneus. Het zit er nogsteeds maar de pijn is stukken minder. Ik heb het proberen te laten zakken met ijs in een washandje. Ik ben momenteel ook ongesteld maar ben de hele dag zonder slip in mijn badjas. Ik kan niet meer. Ik koel het vandaag nog en zie hoe het later gaat. Elke tip is welkom. Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jostha
Guest
« Reply #29 on: 16-07-2006, 14:54:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

lieve schat ga met dat ding naar de dokter je weet nooit wat het is.
misschienheb je je met een botte of rees gebriukte scheermes geschoren
probeer daar met een beetje slappe azijn te wassen het kan misschien helpen.
doe wat aan dat ding voor dat het erger wordt. ga vooral niet met een naald of wat anders er aan zitten ik wens jou heel veel sterkte toe.
                          groetjes. Shocked  Shocked  
Pages: 1 [2] 3   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: