+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Kids & Zo» Darmkrampjes Bij Baby
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Darmkrampjes Bij Baby  (Read 3046 times)
Guest
Guest
« on: 22-09-2006, 12:25:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn kind van twee maanden heeft hele erge last van darmkrampen. Venkel geprobeerd, maar het helpt niet echt. ook anijszaad bij haar navel geprobeerd (in een "zakje" genaaid). Wie kent nog een middel?
Mams_MG_
Guest
« Reply #1 on: 22-09-2006, 12:57:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat ook helpt! Het kindje voorzien van een navelband. Dat verkomt kou aan het navel. Je kindje op je arm op de buik wiegen. Of eventueel je hand verwarmen en het buikje warm maken. Kleine massage bewegingen. Ik ben niet thuis met drankjes, maar dit soort dingens heeft mijn kind wel rustig gemaakt.

Beterschap met je kindje!!! Wink  
sarah-lynn_MG_
Guest
« Reply #2 on: 22-09-2006, 23:42:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

voor mijn zoon kookte ik altijd water en liet er thee van trekken met steranijs en venkel en ik maakte zijn melk ermee
hij had nooit ergens last van  
Guest
Guest
« Reply #3 on: 23-09-2006, 12:44:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

nurse, ik heb het op aanraden van mijn buurvrouw gekocht in de poort bij die chinees kan je het kopen ( straat waar kpn zit)
succes
wat bij mij ook hielp was een warme doek tegen het buikje aanhouden
nurse harvey
Guest
« Reply #4 on: 31-10-2006, 11:17:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

probeer nurse harvey, dat gebruikte mn moeder ook altijd bij ons en ikzelf ook bij mn zoon, helpt echt!!
anonymous d
Guest
« Reply #5 on: 14-01-2007, 21:06:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik gebruikte voor mijn kleintje altijd sienababy, dan deed ik drie druppels op een lepeltje als ik merkte dat ze last van krampjes had... Wat ook helpt is hem/haar op zijn/haar buikje leggen en dan de rug een beetje masseren.
Succes...
bemrebakra
Guest
« Reply #6 on: 15-01-2007, 04:05:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

cinnababy ja

of buikje masseren zachtjes met de klok mee
Nona
MamjoDon

Mambini Lobi: +99/-138

« Reply #7 on: 21-01-2007, 02:47:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

cinnababy ja

of buikje masseren zachtjes met de klok mee
Masseren ok, met de klok mee is onzin...!
Gewoon venkelthee laten drinken....

Alhoewel ik het betwijfel of kinderen daad werkelijk darmkrampjes hebben (of dat ouders dat dan maar snel zeggen wanneer een baby onrustig is).....?

Hoe weet iemand nou of een baby darmkrampjes heeft als de baby niet kan praten.... naja shoot me?

Brave from the Cradle to the Grave
lieke
Mambini
*

Mambini Lobi: +1/-1

« Reply #8 on: 21-01-2007, 14:23:45 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

baby's kunnen wel degelijk darmkrampjes hebben nona
Nona
MamjoDon

Mambini Lobi: +99/-138

« Reply #9 on: 22-01-2007, 17:45:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

baby's kunnen wel degelijk darmkrampjes hebben nona

Is dat ooit bewezen...... wie zegt dat het darmkrampjes zijn.... als jij pijn aan je buik hebt is dat toch ook niet standaard een darmkramp....?

Brave from the Cradle to the Grave
lieke
Mambini
*

Mambini Lobi: +1/-1

« Reply #10 on: 23-01-2007, 16:07:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja het is gewoon zo heb jij kinderen dan,ik wel en mijn jongste heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen en daar had ie ook veel last van darmkrampjes
baby's trekken hun beentjes op.

Wat te doen bij darmkrampjes?
door Henk Boeke

Baby's kunnen darmkrampjes hebben, doordat de darmen moeten wennen aan het nieuwe leven. Dat is volkomen normaal. In principe valt er weinig aan te doen, behalve gewoon afwachten. Meestal lost het probleem zich na enige tijd vanzelf op.

Belangrijk om te weten is dat er meestal niets ernstigs of medisch aan de hand is. In de meeste gevallen verdwijnen de darmkrampjes na 3 tot 4 maanden. Als uw kindje goed en normaal groeit, hoeft u zich geen zorgen te maken.

ik....
Guest
« Reply #11 on: 24-01-2007, 22:44:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zelf heb 2 kindjes die gelukkig niet veel last hebben gehad van hun buik maar als dat zo was legde ik ze met hun buik op mijn buik,zo hebben ze de warmte van mama en meteen troost.als jezelf buikpijn heb wil een kruik ook weleens helpen voor een baby is dat te warm  maar mama is precies goed.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: