+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Kids & Zo» kleur bewust worden
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: kleur bewust worden  (Read 1099 times)
...
Guest
« on: 24-10-2006, 22:21:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

laatst was ik boos op mijn dochter van 3 en toen zij ze tegen mij ik kan ook blank zijn
ik was even van slag en wist niet wat ik moest zeggen
toen ik haar vroeg wat ben jij dan zij ze chinees
savonds vroegen we wel aan haar wat voor kleur is papa en mama dat wist ze wel maar toen we bij haar kleur kwamen wist ze het niet meer

denk dat ze kleur bewust word
heb haar nooit op verschillende huidskleur gewesen vond het niet belangrijk

hoe oud waren jullie kinderen toen ze onderscheid in huidskleur gingen maken
divine35
Guest
« Reply #1 on: 20-11-2006, 10:47:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hai,
Mijn zoontje is 4 en is er niet echt mee bezig. Waar hij wel mee bezig is zijn verschillende talen onthouden/onderscheiden. Als hij een taal hoord die voor hem onbekend is vraagt hij wat voor taal dat  is.

Hij wordt wel al met discriminatie geconfronteerd en dat vindt ik heel erg.
Een blank meisje uit zijn groep zei dat hij niet mee mag spelen met haar en andere kinderen omdat hij bruin is. Ik was zo verdrietig toen hij dat vertelde en werdt kort daarna boos. Wat voor opvoeding krijgt zo een kind mee evil

Heb wel met de juf gesproken en die gaat er wat aan doen zegt ze. Ik wacht af.

Praat veel met je kind en leg haar uit hoe of wat. Er zijn ook boekjes te koop over dit soort onderwerpen.
XX
Guest
« Reply #2 on: 03-08-2007, 14:08:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn dochter is 3 en maakt nu al dudielijk onderscheid in kleuren. Het komt zeker van de chreche want ik heb nooit met haar gepraat over de huidskleur van mensen. Zij is zelf lichter van kleur dan haar vader en ik. Zij zegt papa en mama zijn bruin en zichzelf noemt ze zich grijs.

Ik schrok in het begin ook maar je komt er niet omheen, schenk er vooral niet te veel aandacht aan, het is logisch dat ze de verschillen gaan zien.

Wat ik belangrijk vind is dat ze zich goed voelt in haar eiegn vel. Geef haar ook veel complimenten over haar uiterlijk, wil niet dat ze zich minder voelt dan mensen met een nog lichtere huid of glad haar. 
ts
Guest
« Reply #3 on: 03-08-2007, 19:23:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

laatst was ik boos op mijn dochter van 3 en toen zij ze tegen mij ik kan ook blank zijn
ik was even van slag en wist niet wat ik moest zeggen
toen ik haar vroeg wat ben jij dan zij ze chinees
savonds vroegen we wel aan haar wat voor kleur is papa en mama dat wist ze wel maar toen we bij haar kleur kwamen wist ze het niet meer

denk dat ze kleur bewust word
heb haar nooit op verschillende huidskleur gewesen vond het niet belangrijk

hoe oud waren jullie kinderen toen ze onderscheid in huidskleur gingen maken

nu is ze al 4 en ze zegt nu wel papa is bruin mama is wit en ik ben ook bruin als we het vragen
soms zegt ze wel ze wil mamas kleur maar dan vertel ik haar mama wil graag net zo een kleur als jou hebben dan hoef mama niet meer bruin te worden en staan de leren mooier
maar ze is er niet mee bezig ze ziet het en dat was het

ze is nu met hele andere dingen bezig en niet zozeer met kleur
multi culti
Guest
« Reply #4 on: 08-08-2007, 12:23:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn dochter is licht van kleur en ze noemt dat caramel(zo omschreef ik haar een x toen ze vroeg mam wat voor kleur ben ik)Mijn dochter is half indo\suri.Ze is erg geintereseerd in verschillende nationaliteiten en talen.Vorige week was ze chinees en nu is ze al 3 dagen afrikaans daarbij heeft ze ook haar eigen afrikaanse taal.Ze doet ook vaak een hoofddoek om tijdens verkleed spelletjes dan is ze turks.Ik laat haar gewoon der gang gaan.Het belangrijkste vind ik dat ze geen onderscheid maakt tussen mensen en hun afkomst en mensen in hun waarde laat.Ze gebruikt ook geen woorden als witte en bruine mensen zoals je vaak hoort bij kinderen,want dat vind ze raar klinken.Ze zijn gewoon gekleurt of blank.Morgen wil ze graag spaans zijn vertelde ze vanmorgen.Mijn dochter is 6 jaar.
jalesia
Guest
« Reply #5 on: 08-08-2007, 14:19:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Zo leuk om dit te lezen he, ik ben zelf nog geen moeder maar met al jullie verhalen komt dat wel goed!

Topmoeders! kiss

it's me
Guest
« Reply #6 on: 09-08-2007, 03:37:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Zo leuk om dit te lezen he, ik ben zelf nog geen moeder maar met al jullie verhalen komt dat wel goed!

Topmoeders! kiss

Daar past 'n topvader op!
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: