|
elsje
Guest
|
 |
« on: 03-11-2006, 15:35:17 - GMT-1 » |
|
Ik wil binnenkort een pom bakken . Ik vertelde dit aan een vriendin en die zei van : je moet lufo pom tayer nemen , want die is goed . Ik had zoiets van lekker belangerijk welke tayer ik neem . Taya tang taya ! Er ontstond een discussie want in mijn beleving zijn het de ingredienten die je pom maken en niet de tayer . maar zij hield voet bij stuk dat je tayer ook een rol speelt . Wat denken jullie wie heeft er gelijk mijn vriendin of ik   En mocht zij degene zijn die gelijk heeft welke tayer zouden jullie mij dan adviseren  ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koekenbakster
Guest
|
 |
« Reply #1 on: 03-11-2006, 18:53:22 - GMT-1 » |
|
Ik wil binnenkort een pom bakken . Ik vertelde dit aan een vriendin en die zei van : je moet lufo pom tayer nemen , want die is goed . Ik had zoiets van lekker belangerijk welke tayer ik neem . Taya tang taya ! Er ontstond een discussie want in mijn beleving zijn het de ingredienten die je pom maken en niet de tayer . maar zij hield voet bij stuk dat je tayer ook een rol speelt . Wat denken jullie wie heeft er gelijk mijn vriendin of ik   En mocht zij degene zijn die gelijk heeft welke tayer zouden jullie mij dan adviseren  ?? Elsje je vriendin heeft gelijk Lufo is de beste daar zit 100% tayer in. Wat ik ook wel doe is naar de toko gaan en vragen of ze verse tayer voor me willen bestellen als ik het in huis heb dan rasp ik het en doe het in de vriezer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elsje
Guest
|
 |
« Reply #2 on: 04-11-2006, 13:06:50 - GMT-1 » |
|
Echt waar   ?? Dan ga ik haar direct bellen om haar d'r gelijk te geven . Maar als lufo 100% tajer is wat zijn die anderen dan   Nu we het toch over pom hebben heb jij ook een recept voor mij van lekkere pom   ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kras taya
Guest
|
 |
« Reply #3 on: 05-11-2006, 17:52:08 - GMT-1 » |
|
Nou dame, Ik heb ook altijd lufo gebruikt tot een maand geleden had niet veel geld en heb die andere geprobeerd (de goedkoopste) en niemand van mijn gasten heeft gemerkt dat het geen Lufo was. Dus ook de andere merken zijn ok
En wie zegt dat LUFO geen andere dingen er in zet werken die mensen daar of zo??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lena
Guest
|
 |
« Reply #4 on: 05-11-2006, 18:44:50 - GMT-1 » |
|
meisje arki luister dja het is niet de tayer maar de ingredienten die een rol spelen bij het maken van de pom . je pom moet niet stijf zijn als een bojo of zacht zijn rijstebij. maaar heerlijk . tayer speelt bij mij geen rol hoor .de bereidings wijze de ingredienten dat na man .en je moet je tayer ook heel goed laten uitlekken want er zit ook hel veel water in dat naf meki a taya sorie moro hebie .dus geleidelijklaten ontdooien en een heerlijke saua maken als ik wat meer tijd heb ga ik een echt bigie sma pom recept voor jullie schrijven .ik heb er altijd succes mee .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elsje
Guest
|
 |
« Reply #5 on: 05-11-2006, 20:03:52 - GMT-1 » |
|
meisje arki luister dja het is niet de tayer maar de ingredienten die een rol spelen bij het maken van de pom . je pom moet niet stijf zijn als een bojo of zacht zijn rijstebij. maaar heerlijk . tayer speelt bij mij geen rol hoor .de bereidings wijze de ingredienten dat na man .en je moet je tayer ook heel goed laten uitlekken want er zit ook hel veel water in dat naf meki a taya sorie moro hebie .dus geleidelijklaten ontdooien en een heerlijke saua maken als ik wat meer tijd heb ga ik een echt bigie sma pom recept voor jullie schrijven .ik heb er altijd succes mee . (tante) lena maak aub wat tijd vrij om het recept van die echte bigi sma pom voor ons op te schrijven . Wij wachten in spanning af en laat ons aub niet te lang wachten . Dank u wel en een dikke zoen X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koekenbakster
Guest
|
 |
« Reply #6 on: 06-11-2006, 19:04:24 - GMT-1 » |
|
Echt waar   ?? Dan ga ik haar direct bellen om haar d'r gelijk te geven . Maar als lufo 100% tajer is wat zijn die anderen dan   Nu we het toch over pom hebben heb jij ook een recept voor mij van lekkere pom   ? dag elsje, die velgele ingevroren pomtayer is echt geen 100% puur hoor. zit allemaal kleurstof in en andere rotzooi. maar dat is persoonlijk hoor. ik heb natuurlijk een lekker pomrecept maar eigenlijk wil ik ook wachten op die bigi sma pom van Lena. ik hoop alleen niet dat er melk of sardien inzit, want dat heeft iemand een keer voor me gemaakt. kan je je voorstellen pom met sardien. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elsje
Guest
|
 |
« Reply #7 on: 07-11-2006, 08:32:50 - GMT-1 » |
|
Hallo koekenbakster, Dit is een grap , het kan niet waar zijn dat iemand pom maakt met sardien . En melk in pom  zijn er mensen die dat doen   ?? In mijn beleving kan je dan liever een compleet vegetarische pom maken alleen bestaande uit tayer en verder niets erin . Tegenwoordig maakt men ook pom met chinese vruchten , ik ben daar ook niet zo een voorstander van, maar goed ieder zijn meug. Ik hoop dat lena van de week nog haar bigi sma pom recept vrijgeeft . En zoniet dan hoop ik dat jij ons kan verblijden met een lekkere pomrecept. veel liefs x
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koekenbakster
Guest
|
 |
« Reply #8 on: 07-11-2006, 11:06:34 - GMT-1 » |
|
nee Elsje ik maak geen grap. ik gebruik ook geen chinese vruchten. wat ik wel heb gehoord van een vriendin is dat zij die vloeistof gebruikt en niet die vruchtjes.
hier is pomrecept van mijn grootmoeder geen poespas met picalilly en vruchtjes.
1 kilo pomtaya 1 kilo harde kip zout zwarte peper nootmuskaat (mag je weglaten is misschien te ouderwets) 200 gram zoutvlees 50 gram boter gemengd met olie (mijn grootmoeder gebruikte roomboter) 2 sjalotjes of uien 2 tomaten (eventueel het velletje eraf) gehakte selderij 3 of 4 maggiblokjes sap van een halve citroen sap van 2 sinaasappel (als de sinaasappels al zuur zijn dan kan je die citroen weglaten) 2 eetlepels suiker 1 hele peper klontjes boter
kook je zoutvlees uit (niet te lang) was je kip met citroensap of azijn. hak je kip in kleine stukjes. goed drogen met keukenpapier. inwrijven met zout, zwarte peper en nootmuskaat. bak je kip en zoutvlees in de boter en olie. voeg de uien en tomaten toe. daarna de maggi blokjes en selderij. voeg water toe iets meer dan wat je zou gebruiken als je normaal kip zou stoven. doe de peper erbij en laat stoven. genoeg jus overhouden.
meng de taya met de sinaasappelsap en eventueel de citroensap en de suiker. doe de jus van de kip erbij.
vet een vuurvaste schaal in met boter.
doe de helft van de taya in de schaal, doe je kip en zoutvlees er boven op. doe de rest van de taya bovenop de kip en zoutvlees. doe een paar klontjes boter erop.
bak je pom in 1,5 uur gaar. oven op 200 graden celcius.
eet smakelijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elsje
Guest
|
 |
« Reply #9 on: 07-11-2006, 12:26:16 - GMT-1 » |
|
Zooo koekenbakster hartelijk bedankt voor dit recept. Dit klinkt als een echt bigisma pom! Ik ga hiermee aan de slag (met lufo pomtayer natuurlijk ) Ik kom dan vertellen hoe het is geworden . Trouwens koekenbakster , bij de topc over viadoe wist jij ook heel veel nuttige tips te geven ( ik heb alles gevolgd ) . Jij bent duidelijk een keuken prinses, kook jij ook voor feestjes  X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kras taya
Guest
|
 |
« Reply #10 on: 07-11-2006, 12:40:23 - GMT-1 » |
|
Zooo koekenbakster hartelijk bedankt voor dit recept. Dit klinkt als een echt bigisma pom! Ik ga hiermee aan de slag (met lufo pomtayer natuurlijk ) Ik kom dan vertellen hoe het is geworden . Trouwens koekenbakster , bij de topc over viadoe wist jij ook heel veel nuttige tips te geven ( ik heb alles gevolgd ) . Jij bent duidelijk een keuken prinses, kook jij ook voor feestjes  X je hebt duidelijk niet goed gelezen wat lena schreef dat niet de tayer maar de ingredienten belangrijk zijn. maarja je mag lufo rijk maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koekenbakster
Guest
|
 |
« Reply #11 on: 07-11-2006, 12:58:48 - GMT-1 » |
|
Zooo koekenbakster hartelijk bedankt voor dit recept. Dit klinkt als een echt bigisma pom! Ik ga hiermee aan de slag (met lufo pomtayer natuurlijk ) Ik kom dan vertellen hoe het is geworden . Trouwens koekenbakster , bij de topc over viadoe wist jij ook heel veel nuttige tips te geven ( ik heb alles gevolgd ) . Jij bent duidelijk een keuken prinses, kook jij ook voor feestjes  X je hebt duidelijk niet goed gelezen wat lena schreef dat niet de tayer maar de ingredienten belangrijk zijn. maarja je mag lufo rijk maken Elsje graag gedaan. Ik sta bekend om mijn pom en pastei, maar ik kook niet voor feestjes. Kras taya, persoonlijk vind ik het wel belangrijk welke taya je gebruikt. Of het nu om het merk gaat of om de kwaliteit van de taya. Want ik eet niet graag een pom die gemaakt is van Kras Taya. En nee ik heb geen familie bij Lufo, maar ik vind hun taya wel de beste. En nee, ik maak ze niet rijk want persooonlijk gebruik ik liever zelfgeraspte taya dan weet ik wat ik eet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kras taya
Guest
|
 |
« Reply #12 on: 07-11-2006, 13:05:04 - GMT-1 » |
|
Zooo koekenbakster hartelijk bedankt voor dit recept. Dit klinkt als een echt bigisma pom! Ik ga hiermee aan de slag (met lufo pomtayer natuurlijk ) Ik kom dan vertellen hoe het is geworden . Trouwens koekenbakster , bij de topc over viadoe wist jij ook heel veel nuttige tips te geven ( ik heb alles gevolgd ) . Jij bent duidelijk een keuken prinses, kook jij ook voor feestjes  X je hebt duidelijk niet goed gelezen wat lena schreef dat niet de tayer maar de ingredienten belangrijk zijn. maarja je mag lufo rijk maken Elsje graag gedaan. Ik sta bekend om mijn pom en pastei, maar ik kook niet voor feestjes. Kras taya, persoonlijk vind ik het wel belangrijk welke taya je gebruikt. Of het nu om het merk gaat of om de kwaliteit van de taya. Want ik eet niet graag een pom die gemaakt is van Kras Taya. En nee ik heb geen familie bij Lufo, maar ik vind hun taya wel de beste. En nee, ik maak ze niet rijk want persooonlijk gebruik ik liever zelfgeraspte taya dan weet ik wat ik eet. hap!hap!hap?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koekenbakster
Guest
|
 |
« Reply #13 on: 07-11-2006, 15:14:05 - GMT-1 » |
|
Zooo koekenbakster hartelijk bedankt voor dit recept. Dit klinkt als een echt bigisma pom! Ik ga hiermee aan de slag (met lufo pomtayer natuurlijk ) Ik kom dan vertellen hoe het is geworden . Trouwens koekenbakster , bij de topc over viadoe wist jij ook heel veel nuttige tips te geven ( ik heb alles gevolgd ) . Jij bent duidelijk een keuken prinses, kook jij ook voor feestjes  X je hebt duidelijk niet goed gelezen wat lena schreef dat niet de tayer maar de ingredienten belangrijk zijn. maarja je mag lufo rijk maken Elsje graag gedaan. Ik sta bekend om mijn pom en pastei, maar ik kook niet voor feestjes. Kras taya, persoonlijk vind ik het wel belangrijk welke taya je gebruikt. Of het nu om het merk gaat of om de kwaliteit van de taya. Want ik eet niet graag een pom die gemaakt is van Kras Taya. En nee ik heb geen familie bij Lufo, maar ik vind hun taya wel de beste. En nee, ik maak ze niet rijk want persooonlijk gebruik ik liever zelfgeraspte taya dan weet ik wat ik eet. hap!hap!hap? Ja, hap!hap!hap! Dit is het recepten deel van het forum dus het hapt zo heeerlijk weg. hap!hap! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
na mi
Guest
|
 |
« Reply #14 on: 13-11-2006, 12:53:17 - GMT-1 » |
|
grappig man, ik zit naar het recept te kijken en iedereen maakt zn pom inderdaad anders De pom van mijn moeder is een familierecept en traditie dus ik kan hem helaas hier niet op zetten, het is een familie geheim Maar ben wel benieuwd hoe de pom van koekenbakster smaakt, klinkt ook lekker
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|