|
RECEPT
Guest
|
 |
« on: 08-01-2007, 16:38:25 - GMT-1 » |
|
HE,
Wie kent er een lekkere jus of sausje voor over witte rijst? en dan gewoon met groentes serveren?
Thnx alvast!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
extra
Guest
|
 |
« Reply #1 on: 09-01-2007, 09:51:26 - GMT-1 » |
|
vegetarisch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ik
Guest
|
 |
« Reply #2 on: 09-01-2007, 11:44:32 - GMT-1 » |
|
ja kan hoeft niet persee
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MIRIAM
Guest
|
 |
« Reply #3 on: 09-01-2007, 14:54:45 - GMT-1 » |
|
GOEI TOPIC,
ALS IK BIJVOORBEELD KIPFILET BAK DAN KRIJG IK NOOIT EEN GOEI SAUS VOOR BIJ DE RIJST OOK.
MISSCHIEN HEEFT IEMAND VOOR MIJ OOK TIPS?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dhl
Guest
|
 |
« Reply #4 on: 10-01-2007, 11:56:19 - GMT-1 » |
|
Nou gisteren zag ik bij AH, croma met jus. Die je bak je vlees en je hebt gelijk jus...
Anderzijds heb je van Maggi die pakjes jus, ook lekker. Je kan lekker zelf uitjes, paprika en of een hele peper etc toevoegen..lekker
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Es
Guest
|
 |
« Reply #5 on: 10-01-2007, 13:07:10 - GMT-1 » |
|
Gesnipperde uit, gesneden paprika reepjes, knoflookpasta, ketjap, 2 theelepels sambal, gesnipperde selderij: dit alles op een laag pitje gaar stoven en vervolgens over de rijst gieten, heerlijk!!!
Ook de saus van runderbraadworstjes is lekker met rijst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
voor es
Guest
|
 |
« Reply #6 on: 10-01-2007, 15:14:10 - GMT-1 » |
|
Gesnipperde uit, gesneden paprika reepjes, knoflookpasta, ketjap, 2 theelepels sambal, gesnipperde selderij: dit alles op een laag pitje gaar stoven en vervolgens over de rijst gieten, heerlijk!!! klinkt lekker ! ik ga het deze week een x uitproberen. Moet er ook nog water bij voor een sausachtige vorm dan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sojasaus
Guest
|
 |
« Reply #7 on: 20-01-2007, 16:39:52 - GMT-1 » |
|
HE,
Wie kent er een lekkere jus of sausje voor over witte rijst? en dan gewoon met groentes serveren?
Thnx alvast!
Wat je het beste kan gebruiken is sojasaus. Je hebt verschillende te koop bij de toko's. Ikzelf gebruik sojasauce van de toko, is een fles met wit en blauw en rode letters. Samen met je kip kan je het maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aaaaaaaaa
Guest
|
 |
« Reply #8 on: 21-01-2007, 12:48:51 - GMT-1 » |
|
hier een recept voor jus/saus die je bij elk recept kan gebruiken lekker over de rijst ook over aardappels want in die pakjes jus zitten zoveel vetten en is niet zo lekker als deze lekkere jus recept geleerd van me oma die heeft het weer van haar oma dus het is al een oud surinaams recept
Uitje, knoflook en tomaten fruiten in olie (hoe meer tomaten hoe dikker de saus). Daarna water erbij ongeveer 250ml. dan doe je er 2 blokjes bij een beetje zwarte peper een beetje witte peper aji-no-motto en beetje zoete ketjap. Als je dit namelijk bij het fruiten van de ui en tomaat doet dan gaan de smaakstoffen van deze kruiden verloren door het verbranden in de olie daarom altijd de kruiden in het water doen voor een optimale smaak
dan laat je het zacht sudderen tot het een iets dikkere jus is geworden heerlijk \mmmmmmm...............njang sweetie......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Me
Guest
|
 |
« Reply #9 on: 21-01-2007, 20:40:43 - GMT-1 » |
|
Je bakt je kip gewoon zoals je gewend met, met kruiden etc.. Je doet er een beetje wat er bij. Als je het op hoog vuur doet, dikt de daus vanzelf in. Of je kan ook een eetlepel maizena mengen wat een beetje koud water, en dat dan toevoegen aan je kip. Dan krijg je ook een dikkere saus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
flaco
Guest
|
 |
« Reply #10 on: 17-07-2012, 00:32:52 - GMT-1 » |
|
ook een lekker recept: 1/2 ui geraspt 2 tenen knoflook geraspt 2 cm verse gember geraspt 4 et sojasaus of ketjap 2 et sesamolie 2 et bruinebasterdsuiker 1 et maizena 200ml kippebouljon of water(zout) 4 et mirin
fruit de ui gember knoflook met wat sesam olie voeg soyasaus suiken kippebouljon toe bind dit licht met maizena en voeg mirin toe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
flaco