+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Kids & Zo» Amerikaanse baby's kijken massaal tv
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Amerikaanse baby's kijken massaal tv  (Read 450 times)
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +931/-124

« on: 08-05-2007, 11:19:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

CHICAGO - Ongeveer 90 procent van de Amerikaanse kinderen onder de twee jaar kijkt regelmatig tv dvd's en video's. Bij de baby's tot drie maanden gaat het om 40 procent.

Negentig procent van de Amerikaanse baby's kijkt tv. FOTO INTERNET

Dat maakten onderzoekers van de Universiteit van Washington maandag bekend. Zij spreken over een veel groter aantal dan verwacht.

De kinderen tot drie maanden kijken gemiddeld minder dan een uur per dag. Op 2-jarige leeftijd is die tijd al gestegen naar ruim 1,5 uur dagelijks. Amerikaanse kinderartsen vinden dat kinderen onder de twee jaar helemaal geen televisie zouden moeten kijken.(ANP)
oppasmoeder
Guest
« Reply #1 on: 08-05-2007, 16:47:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn jongste is bijna 2 en heeft nog nooit televisie gekeken, ze ziet heus wel eens beelden als haar grote zussen een video kijken of als ik het nieuws kijk of iets, maar madam heeft er nog nooit enige interesse voor getoond aangezien het hier niet de gewoonte is voor de tv te hangen.
tv is iets wat maar af en toe mag, en zeker niet voor kinderen onder de 3 jaar.
Is ze alleen thuis dan is de TV dus nog nooit aan geweest. Want zo'n kleintje hoeft geen tv te kijken, nergens voor nodig! Bovendien gigantisch slecht voor hun ontwikkeling!
Zo'n kleintje hoort te spelen met speelgoed, voorgelezen te worden , liedjes te zingen met mama, dansen met mama, samen blokken bouwen, leren hoe je met een potlood kleurtjes op papier kunt laten verschijnen en als ze iets groter zijn echt tekenen,  samen verstoppertje spelen, etc etc etc.....
Yoga
MamJoraan

Mambini Lobi: +18/-3

Plannen is voor morgen, leven doe je vandaag.

« Reply #2 on: 08-05-2007, 20:09:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb een dochter van bijna 3 en ik ben ook niet voor het veelvuldig televisie kijken.

Wel mag ze van mij (meestal met slecht weer) Dora kijken (op dvd).  Dat vind ik toch een informatief programma waar ze wat van kan leren.
S'ochtends kijkt ze af en toe ook De Wereld is Mooi op nederland 3. Het duurt een uurtje waar toch leuke kinderfilmpjes voorbij komen.
Ik kijk het wel altijd samen met haar, want dat kan ik samen met haar anticiperen op het programma. Zo kan ik gedurende de dag toch inspelen op wat ze gezien en geleerd heeft.

Ik ben van mening dat er best wel televisie gekeken kan worden, maar zeer gedoseerd. Het moet een aanvulling zijn op hun ontwikkeling en belevingswereld.
Wanneer een kind voor de televisie gepland wordt met het oogpunt om maar geen last van ze te hebben, kan het in mijn ogen schadelijk zijn, want dan ontwikkelen ze geen creativiteit.

Het goede en kwade hebben het zelfde gezicht;
alles hangt alleen maar af van de periode waarin ze je pad kruisen.
[/size]
[/FONT]
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: