Pages: 1 [2]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: vanaf hoe oud mag je kind alleen buiten spelen  (Read 2840 times)
somebody78
Guest
« Reply #15 on: 21-08-2007, 17:26:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn meisje speelt ook alleen buiten,zij is bijna 4 jaar.ook in een kindvriendelijke buurt en vaak is haar broer van7 er ook bij..
Vaak zijn er wel buren buiten die even opletten en ik doe dat net zo goed.er kan altijd wel wat gebeuren denk ik..
ook als je wat ouder bent
het enigste wat je kuntdoen is gewoon proberen zo goed mogelijk op te letten en je kind goed duidelijk maken wat de gevaren zijn en waar.
moeder van 5jrge
Guest
« Reply #16 on: 27-08-2007, 08:47:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Sorry hoor maar mij oren klapperen gewoon bij jullie verhalen. Op die leeftijden die jullie daar opnoemen zijn die kids zo in te palmen en te manupuleren. Mijn zoontje is 5jr maar gaat echt niet alleen naar buiten, hell no.
Maar ja een ieder voed zijn/haar kind anders op.
Ik hou teveel van mijn kind om zo een risico te nemen. 3jr en dan alleen naar buiten,het moet niet gekker worden!!!

DIT IS MIJN MENING !!! gr...Leeuw

Precies.. Ik woon op twee hoog. En hell no dat ie alleen buiten speelt.. Als hij buiten wil spelen.. ga ik mee.. meestal gaan we naar het park om te voetballen.. of weet ik ut wat.. Maar alleen buiten .. Hell no!! Kijk in zeeland waar ik eerst woonde woonde we in een hofje waar nauwelijks auto's kwamen.. En er was altijd een familie lid die oplette.. Daar speelde hij wel buiten.. maar dat vind ik heel anders.. Bij ons in de straat rijden veel auto's en er is wel een schoolplein naast ons blok maar zonder hebben.. dus de bal kan zo de straat oprollen en hij wordt aangereden.. Want kids zijn eenmaal zo.. ze kijken niet voor ze de weg opgaan.. Ze zien alleen die bal en willen het pakken.. Ik breng die van mij bij dat hij altijd eerst moet kijken maar jah.. soms in opwelling doen ze het toch niet..

Mijn kind gaat pas alleen buiten wanneer hij een jaar of 7 is acht ..
ml
Guest
« Reply #17 on: 27-08-2007, 12:26:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo mijn oudste is 7 en speelt buiten sinds hij 4 1/2 jaar is ongeveer.Daarvoor speelde hij altijd in de tuin wij hebben t geluk dat we een hele grote  tuin hebben,en dat we gewoon in een eengezins woning wonen.Bij ons in de buurt wonen heel veel kindjes en zitten ook bijna allemaal bij elkaar op school,dus ja op den duur dan hoort hij andere kindjes in de brandgang en dan willen ze toch verder als de tuin.Hij moet wel altijd zeggen waar hij gaat,en als hij ergens anders gaat moet hij eerst naar huis komen.Zoals ik al zei zitte de meeste hier bij elkaar op school en kennen de ouders elkaar er is altijd wel iemand die je kleintje hier heeft gezien en dat is heel fijn.
popo
Guest
« Reply #18 on: 17-01-2009, 10:52:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De kans dat iemand het kind meeneemt is extreem klein, hoewel dat natuurlijk onze grootste angst is. Maar eigenlijk is het een onreƫle angst en heeft het geen nut om kinderen daarvoor te waarschuwen. Dat wekt alleen wanttrouwen en angst en dat is nergens voor nodig. En als iemand een kind mee wilt nemen lukt het toch, hoe je ook gewaarschuwd hebt. Als ze zeggen: je moeder is ziek geworden en vroeg me om je op te halen gaat elk kind mee. Dit heb ik uit een interwieuw met Peter R. de Fries, hij waarschuwt zijn kinderen er ook niet voor. Meestal worden kinderen misbruikt, als ze misbruikt worden, door mensen die de kinderen kennen, oppas of dergelijke. Dus meer reƫl is het om daar bang voor te zijn en voorzorgsmaatregelen te nemen. Een kind in een auto vervoeren, zelfs met kinderstoel, dat is echt gevaarlijk (meeste jonge doden) en dat doen we allemaal. Of zonder helm achterop de fiets. Dat is pas gevaarlijk! Het is een wonder dat iemand het levend haalt tot volwassenheid, zoveel gevaren zijn er. Je kunt een kind nooit overal tegen beschermen, het moet ook geluk hebben en goede beschermengelen. Ik heb nooit het gevoel willen hebben dat ik voor alles moet zorgen en mijn kinderen tegen alle gevaren moet beschermen want daar is geen beginnen aan. Ze hebben dan ook vanaf redelijk jong alleen buiten mogen spelen, mits er geen auto's waren en geen hoge plekken om van af te vallen en geen kans om te verdwalen en als er ook andere kinderen bij waren die konden komen waarschuwen als er iets aan de hand was. Het is dan wel belangrijk om toezicht te houden heb ik achteraf gemerkt omdat de kinderen onderling ook gekke dingen kunnen doen en dat moet je als ouder wel voorkomen.
m.
Guest
« Reply #19 on: 17-01-2009, 12:35:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Maar eigenlijk is het een onreƫle angst .
Het is geen onreeele angst. Het is zelfs zeer reeel en de televisie en nieuwsberichten zijn daar het bewijs van.
Mijn kind is 10 en speelt nog steeds niet zonder toezicht buiten. Er is altijd 1 van ons buiten, niet te dichtbij, maar wel in de buurt, om te zien hoe alles verloopt. Ook zorgen wij ervoor dat vriendjes altijd bij hem thuis komen. Het is bij ons dus ook supergezellig.
ik
Guest
« Reply #20 on: 17-01-2009, 12:52:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Sorry hoor maar ik vind 3/4 toch echt wel te jong.
Ik moet er niet aan denken dat me kinderen zo jong alleen buiten zijn.
Ze kennen geen angsten en geen gevaren.
Ik vind 6/7 een betere leeftijd daarvoor. En dan alsnog vind ik het super eng.
Pages: 1 [2]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: